Nem félek bevallani, megszerettem az FCPX-et. A telepítés utáni első néhány órában gyűlöltem, aztán ahogy rájöttem a logikájára, elkezdtem kedvelni. Azt ugyan képtelen voltam megszokni, hogy bizonyos videóformátumokhoz brutális hardver, Mac Pro kell, de idővel megismertem az igényeit, azt, hogy milyen kódolással szeret együtt dolgozni, így ma már egy MacBook Airrel is tudok gond nélkül hd-anyagokat vágni rajta.

Remek hónapok következtek, a kapcsolatunkban csak az jelentett nagyobb törést, amikor egyszer váratlanul kifagyott a program és újraindítás után eltűnt az utolsó három óra munkám. Aztán megjelent a harmadik update - egyebek közt a multicam-támogatással -, és azóta kimondottan szeretem a vágóprogramot. Jó vele dolgozni.

Egyetlen ponton nem tudunk zöld ágra vergődni egymással: amikor zenesávot akarok behúzni a vágómezőbe. Ez ugyanis valamiért úgy történik, hogy elkezdem húzni a dalt, ami aztán megakasztja az FCPX-et, hogy az legalább egy percig ne térjen magához.

A videón azt látszik, ahogy az ötödik másodpercben megpróbálom behúzni az mp3-at, majd az ikon félúton kifagy. Sajnos a QuickTime egy ördögi Apple-összeesküvés miatt strandlabda helyett nyilat rögzít, de ne tévesszen meg titeket a technológiai PR, az ötödiktől az ötvenötödik másodpercig a szivárványbogyót néztem. Aztán felbukkant a dal.

Ezzel a trükkel mindig képes meglepni az FCPX.