Az Apple döntése, ami szerint az új iPhone-t nem nyáron, hanem októberben dobják piacra, a várakozásokkal ellentétben nem hátráltatta az előző generációs mobil eladásait, hasított az iPhone 4 ősszel is. Nem volt azonban ez a lépés következmények nélküli: állítólag az egész iparágat kellemetlenül érintette, hogy az Apple későn adta ki az iPhone 4S-t.

Az IDC piackutató cég szerint ugyanis a várhatónál jóval kisebb mértékben nőtt az okostelefonpiac a harmadik negyedévben, az előrejelzett 49,1 helyett 42,6 százalékkal nőttek az eladások az egy évvel korábbi eredményhez képest, és ezt az iPhone 4S-nek tulajdonítják. Az előző években ugyanis az iPhone-ok bejelentése és piacra dobása megdobta valamennyi okostelefon eladását, értitek, Pistike iPhone-t vett, a hype miatt gyűrűzik a vásárlási kedv, de Tomika Samsungot akar, a másik meg HTC-t. Ebből a kimutatásból látszik leginkább, mennyire az Apple diktálja a tempót.

És az is durva, hogy öt negyedévvel később még mindig mennyire tartja magát az iPhone 4, kilenc negyedévvel a piacra dobása után pedig az iPhone 3GS, egy olyan piacon, ahol ez már matuzsálemi kornak számít. És hogy mennyire megy az iPhone 3GS? Shawn Wu elemző szerint ebben a negyedévben, amikor háromféle iPhone-t is árul az Apple, a legolcsóbb modell akár az eladások 20 százalékát is veheti. Egy több mint két éves modell.

Ja, és mondok még egy elképesztő adatot: az Apple zsebelte be a mobileszköz-iparágban keletkezett profit 52 százalékát, úgy, hogy a teljes mobiltelefonpiacon csak 4,2 százalékkal képviselik magukat.