E heti hirdetőnk a MiniCRM. Folytatjuk a megkezdett utat, és tovább göngyölítjük a rejtélyt: mitől működik jobban egy cég.
Először azt tudtuk meg, hogy a MiniCRM segít rendszerezni a dolgokat, hogyan tarthatjuk felügyelet alatt a folyamatokat és a beosztottakat. Aztán arról is beszéltünk, hogy a potenciális vásárlókat is kategorizálhatjuk vele, így téve különbséget aközött, akit el kell engedni és aközött, aki talán vásárolni is fog. Így tudjuk optimalizálni az energiáinkat.
De a MiniCRM olyan, mint egy izgalmas nő: minél tovább vizsgáljuk, annál több arcát mutatja.
Ha a fentieket már megemésztettük, itt van mindjárt az automatizálás, mint felderítendő terület. Sokan azt gondolják a név hallatán, hogy itt most spam-kampányokat, levél-szőnyegbombázást és hasonlókat lehet beállítani, pedig ennél sokkal hasznosabb dolgokra lehet használni. Például a cég belső folyamatait is szabályozhatjuk, automatizálhatjuk vele.
Tegyük fel, hogy az autószalonba bejön egy érdeklődő. Beszélget az értékesítővel, akinek nyilvánvaló lesz, hogy komolyan a vásárló szándékai. Korábban, a telefonos-leveles megkereséskor már felvitte a rendszerbe a potenciális ügyfelet, de mialatt beszél vele, tesz egy nagyon fontos dolgot: a vevő státuszát átteszi "Érdeklődő"-ből "Komoly érdeklődő"-be.
Ez csak egyetlen kattintás, mégis, ha be van rá állítva az automatizmus, egy lavinát indít el.
Először is, a távozás után egy órával küld a rendszer egy sms-t a Komoly érdeklődő telefonjára, amiben megköszöni, hogy ott járt, és a megbeszélt következő időpontra felhívja a figyelmet. Ez az az időpont, amit az értékesítő közben beírt a teendői közé is. Az sms-ben megadja az üzletkötő telefonszámát is, mert sokszor azért nem mondják le az időpontot az érdeklődők, mert nem találják a felírt adatokat.
Napokkal később a rendszer automatikusan kiküld egy személyre szabott hírlevelet. Ha az érdeklődő a terepjárókat nézegette, egy azokat bemutató videót például.
Ha már jobban sikerült megismerni az érdeklődőt, és olyan információkat szerzel meg róla, hogy kiderül: a statisztikáid szerint valószínűleg a felesége beszéli majd le a vásárlásról, küldhetsz egy olyan hírlevelet, aminek a tartalma is erről szól. Hogyan győzd meg az asszonyt.
Két hét múlva lefut még egy automatizmus: figyelmezteti az üzletkötőt, hívja fel az érdeklődőt, mikor tudna bejönni. Ha egy nap múlva sem vált státuszt az érdeklődő, akkor újabb figyelmeztetést küld. Ez lehet sms, email vagy a rendszeren belüli időzítés.
Ha két nap múlva is változatlan a helyzet, a rendszer már az üzletkötő főnökének küldi: nem megy az értékesítés, mert az üzletkötő nem dolgozik ezzel az ügyféllel. És így tovább.
Ilyen automatizmusokkal a feledékenység simán orvosolható. Az automatizmusok energiát, memóriahiányt kezel, de a mi a legfontosabb: magasabb minőségen tartja a céget. Ha én ugyanis vevő vagyok, és a fenti folyamatot látom lejátszódni, időben kapok mindent, sms-en köszönik meg, hogy ott voltam, érdekes hírleveleket kapok, amiken látom, hogy tudják, mi érdekel engem - én ezt a profizmussal azonosítom. MiniCRM nélkül a fenti folyamatokat eljátszani minden érdeklődő esetében viszont olyan mérhetetlen munka, aminek jobb neki sem állni.
Még egy rövid történet: a barátnőm előfizető volt egy magazinra. Szerette. A 12. szám után nem küldtek csekket, amin befizethetné a következő évi előfizetés díját. Tudta, neki kell most utánajárni, hogyan lehet a következő évre is befizetni a pénzt, de erre sosem akadt felesleges ideje, később meg már elfelejtette a dolgot. Ennyit számít egy olyan automatizmus, ami már nyomtatja is az új csekket, és nem hagyja, hogy a legfontosabb, rendszeres ügyfelek elhagyják a hajót.
A 30 napos ingyenes próbaidő után a bérleti díj mindössze: bruttó 1,25 euró / munkatárs / naptári nap (bruttó 11.000 Ft per munkatárs per hónap). Itt lehet igényelni a próbaidőt.
A bejegyzés trackback címe: