E heti hirdetőnk a MiniCRM. Folytatjuk a megkezdett utat, és tovább göngyölítjük a rejtélyt: mitől működik jobban egy cég.

A MiniCRM első látásra csak rendcsináló eszköznek tűnik. Ahogy múlt hónapban volt róla szó: a postitek, az Excel-táblák kizárása a folyamatból, az ellenőrzés megteremtése, és az a kényelem, hogy csak egy böngészőre van szükség bármilyen számítógépen, a levelező és a szinkronizált naptár mellett a MiniCRM weboldalán minden céggel kapcsolatos ügyet elérhetünk.

Valójában ennél többről van szó. A MiniCRM címkét ragaszt a vevők homlokára, amikből a végén lesz egy feldolgozható vevői- vagy nem vevői profilunk.

Mit is jelet ez: kattintgatva a programban feltűnik egy egyénileg testre szabható lehetőség: az ügyfelek jellemzésére vonatkozó mezők. Amikor ugyanis az értékesítő, beosztott kapcsolatba kerül egy potenciális ügyféllel, vagy el akarja dönteni, érdemes-e egyáltalán kapcsolatba lépni vele, egy űrlapot lehet kitölteni, amivel kiderülnek a lényeges információk. Hogy kezdte a levelet? Kisbetűvel írta-e a cége nevét? A különös kérdések meghatározása cégfüggő, de a MiniCRM ingyenes oktatásain vagy egyik tanulmányukban megtudhatjuk, mi lehet fontos nekünk. Az előminősítéssel pedig kiderül, kivel kezdjük a hívást, és kik a totál felejtősek.

MiniCRM Képernyőképek from MiniCRM on Vimeo.

Ha elegendő ilyen űrlapot töltöttek ki az értékesítők, látszani fognak a trendek: az ország melyik részéről szoktak vásárolni? A "hellóka" kezdetű levelek van a "Szép jó napot kívánok" kezdetű levelek után van-e lezárt ügylet, vagyis van-e vásárlás. Az ilyen statisztikákból kiderülhet, hogy például aki kisbetűvel írják le a cégük nevét, általában nem vásárolnak a termékünkből. És ez nagyon fontos információ: ez választja el a búzát a konkolytól. Így elkerülhető, hogy olyan dolgokra fecséreljük el az energiát, amiből valószínűleg semmi nem lesz, miközben a potenciális vevők elszállingóznak.

Nem kell érteni, miért van így. Hogy a trendek milyen pszichológiai vagy szociológiai hatásoknak köszönhetőek, hogy a barna pólós ügyfelek miért vásárolnak inkább tőlünk. Ez nem az értékesítés feladata, nekik azt kell tudni egy pillanat alatt, hogy a potenciális vevő mennyire komoly, és ez alapján besorolni: meg kell-e dolgozni, vagy nem éri meg a fáradtságot.

Tegyük fel, hogy egy cégnek jelenleg van havi száz vásárlója. A MiniCRM azt ígéri, hogy a vevők besorolásával ez akár a duplájára nőhet. A vevők 30 százalékát általában elveszti egy cég, mert nem jól csoportosítja az energiákat, nem követi az ügyfeleket, egy elavult rendszerben tartja nyilván az információkat. 10-30 százalékot a munkavállalók csesznek el. Ha valaki vásárolt egy terméket, ajánlani kell neki kiegészítőket (upsell) is később, például hírlevélben. Amikor a marketing eltalál egy csoportot, akkor abban a pillanatban a csoport kábé 20 százaléka kész vásárolni - ezen a tortán osztozik aktuálisan a piac -, a maradék 80 százalék 2 éven belül realizálódik, de ezzel nem foglalkozik szinte senki. A CRM segít a figyelem fenntartásában, és a megfelelő időben csap le.

Összességében: aki nem ismeri a vevőit, elveszíti őket. Csak nézni, ahogy berepülnek, aztán kirepülnek, és fogalma sincs semmiről, csak a termékéről. Az meg kevés.

A MiniCRM segít megismerni a madarakat.