E heti hirdetőnk a MiniCRM. Kik ezek és mit akarnak?

Akinek van vállalkozása, akár csak egyszemélyes, kelt már fel úgy az ágyból hogy basszus. Ezt is elfelejtettem. Mert annyi a meló, fejben kell tartani. Vagy elfelejtette a beosztott. Vonogatja a vállát, hogy előfordul.

Dolgoztam én is ilyen helyen. Figyeljetek, ismerős-e: postitek a monitorok szélén, körbe. Excel táblázatban vezetve a teendők. Csörög a telefon, nem veszi fel senki. Egyre hosszabb kávészüntetek. A beosztottak közül annak könnyebb a dolga, akinek tágasabb az aktív memóriája, mert fejben tud tartani húsz ügyfelet és harminc teendőt, majd módszeresen kivégezni ezeket. De nála is előfordul, hogy téved vagy elfelejt, ő viszont ahhoz is ért, hogy ezek nyomait eltüntesse.

Nagyjából így néz ki egy mai magyar káosz a kis- és középvállalkozásoknál. Állítólag erre nyújt megoldást a MiniCRM szoftver, én pedig személyesen is beszélgettem Barazsy Ákos ügyvezetővel, hogy megtudjam, pontosan hogyan.

MiniCRM Képernyőképek from MiniCRM on Vimeo.

 

Az alapfeladat egyszerű: az embernek van x mennyiségű partnere, y mennyiségű ügyfele és z számú potenciális vevője. Ezek alapján minimum x+y+z folyamat zajlik egy időben egy cégnél. Ezeket a folyamatokat az értékesítőkre bízzák, adnak nekik asztalt, széket, számítógépet meg egy vállveregetést. Ha észreveszik a hibát, leszúrást. Kevés.

A MiniCRM az ügyfelek alapján rendszerezi a folyamatokat. Tárolja x+y+z adatait, az értékesítők itt követik nyomon a saját munkájukat, ha bármi történik, ide viszik fel a változást. Ha beszélnek valakivel telefonon, ha írnak valakinek levelet, vagy ő ír nekik, azonnal ebben a rendszerben teszik meg a rutint, egyúttal a programban előre megadott választások alapján értékelik is a kialakult helyzetet. Egy elégedetlen ügyfél esetén például már ki is választják az okokat: kiderül, miért elégedetlen.

Barazsy Ákos szerint van egy ilyen vakság: ha a tulajdonos odamegy az értékesítőhöz, és megkérdezi, miért álltak el a vásárlástól, a beosztott egy ritka, és különleges okot mond majd. Ami felkeltette a figyelmét, az érdeklődését, ami szerinte fontos. Mert amit ötvenszer hallott, az már a könyökén jön ki. Kár, hogy a tulajdonost pont az az ötven érdekelné. Viszont a MiniCRM-mel nem kell megkérdezni a beosztottat, ha van kimutatás, a program pedig dobálja a grafikonokat.

Ez az alapvető funkciója a MiniCRM-nek: a folyamatok és a beosztottak kontrollja. A tulajdonos pontosan látja ki mikor mit dolgozott, látja, hogy a vevői mennyire elégedettek és miért. Minden egyes alkalmazott tudja, mikor kinek mivel mi a dolga, ha kell, átvehetik egy perc alatt a másik munkáját. Az egész olajozottan működik, kevesebb stresszel. Egyúttal az adatok egy külső szerveren vannak tárolva, így biztonságban tudhatjuk őket, és a hozzáférést is könnyen lehet menedzselni.

Mindezt nem egy egyszeri beruházással, karbantartással, kiszámíthatatlan költségekkel. A MiniCRM hűségidő vállalása és licencdíj nélkül adja mindezt, munkatársanként 1,25 euróért naponta. Ezért az összegért pedig nemcsak a webes szoftver használata, a tárhely és az egyéb, a rendszerben rejlő szolgáltatások vannak benne, hanem a segítség is: folyamatosan lehet keresni az kapcsolattartót, bármilyen kérdésünk lenne, akár a folyamatok optimalizálásával kapcsolatban. A MiniCRM ugyanis olyan, mint egy izgalmas nő: minél tovább kutatjuk, annál több arcát mutatja nekünk.