Történelmi pillanat volt, amikor tegnap este elindult Magyarországon is az iTunes Music Store. Emlékszem, hogy az Apple még alig volt látható nálunk, és Emanuele Massimo vezette az akkor még HDSys néven futó Apcomot, amikor az újságírók már minden sajtóeseményen azt kérdezgették, mikor lesz online zenebolt. Ez körülbelül 2005-ben volt, az iStyle elődjének, az AppleCenternek az ünnepélyes megnyitóján.

Azóta eltelt hat év, és szépen-lassan letettünk a magyar zeneboltról. Aztán tegnap este 11 óra előtt néhány perccel letöltöttem az első dalt az iTunes Music Store-ból, és ma reggel megvásároltam az első magyar számot is ugyanonnan. Odett Móló című dala volt az, amit korábban már vagy egy tucat csatornán próbáltam beszerezni, de egyszerűen nem volt kényelmes, praktikus megoldás, ellopni meg nem akartam. Megfogadtam, hogy ha lesz iTunes Music Store, az elsők közt ezt veszem majd meg.

Hát most megvettem.

De nem pihentetek ti sem, így egy este alatt meglett az első magyar toplista. Hogy milyen széles már és mennyire nem csak geekekből áll az Apple és az iTunes hazai piaca, azt bizonyítja, hogy csütörtök reggel az első két helyen egy-egy Wolf Kati dal áll, de van itt Beatles, Pink Floyd és Coldplay is.

Kicsit aggódom Björk Moon című dalának nyolcadik helyezése miatt. Ahogy tegnap írtam, ez volt az első dal, amit megvettem a boltból, viszont nem gondolom, hogy tömegek vetették volna magukat az izlandi énekesnőre, szóval két eset lehetséges: vagy olyan kicsi még a forgalom, hogy az én egyetlen vásárlásom is elég a toplistás helyezéshez, vagy olvastátok a posztomat, és ennek hatására ti is letöltöttétek a dalt.

Meglátjuk.

Akárhogy is, az iTunes határai Európa-szerte recsegnek-ropognak, nő a gyerek. A régió több országában is beindult a zeneszolgáltatás, míg néhány nyugat-európai ország mozikölcsönzést kapott. Több boltban, például a dánban is felbukkantak a filmek. Ugyan még nem saját menüponttal, de ha rákeresünk valamilyen címre, az iTunes kidobja magából a találatot és mehet a letöltés. A filmbővítés a jelek szerint Belgiumot, Dániát, Finnországot, Hollandiát és Svédországot érintette, legalábbis pillanatnyilag ennyiről lehet tudni.

De az is lehet, és ez tűnik most a legvalószínűbb forgatókönyvnek, hogy az Apple egy masszív szolgáltatáshalmazzal rohanja le a kontinens országait, és jelen pillanatban egyáltalán nem tűnik kizártnak, hogy néhány óra múlva újabb löketet kapunk az iTunesból és nálunk is elérhetővé válik a filmkölcsönzés.

És akkor semmi sem óv meg attól, hogy vegyek magamnak egy Apple TV-t.