Igazi forradalmi változások szemtanúi vagyunk, napról-napra érzékelhető az amerikai cég közeledése. Emlékezzünk vissza, pár éve még azért sírtunk, mert egy távoli kis légypiszokként éreztük magunkat, valószínűleg Apple-szempontból egyébként jogosan.

Azóta azonban egy rakás dolog megváltozott. Elindult a cég első hazai szolgáltatása, az App Store. Aztán elkezdtek szállíingózni a pletykák, hogy az anyahajó saját irodát nyit Budapesten, ami nem a forgalmazó, az Apcom helyett látja majd el a feladatokat, de már segíti, támogatja azt.

Majd felgyorsultak az események: a cég átvette a magyarországi szervíz üzemeltetését. Rögtön utána hallottuk, hogy saját hatáskörbe vonta a nyelvi lokalizációt, a magyarításokat már az Apple intézi. Lecserélték a weblapot is, tél eleje óta nem a nagyker, hanem a kaliforniai cég üzemelteti az oldalt. Aztán az Apcomnak hála megjelent az iPhoto Book, majd ezzel párhuzamosan az Apple meghírdetett egy rakás fontos hazai állást, amiből kiderült, hogy regionális központ lesz a budapesti.

És most itt a legújabb: meg nem erősített, de lényegében BIZTOS információim szerint az Apple magához ragadta a PR-t is. Eddig az Apcom és a Morpho Communications intézte a vállalat hazai pr-feladatait, a napokban azonban információink szerint a cég új alapokra helyezte a szerződést, ezentúl az Apple gondoskodik a hirdetésekről, a tesztkészülékek kiküldéséről, a különféle sajtóeseményekről.

A folyamat azonban egyértelműen látszik, és mintha az elmúlt fél évben gyorsuló ritmusban történnének az események.

Magyar Music Store-t vízionálok a közeljövőre nézve, és egy olyan Apple-t, aminek egyre fontosabb a hazai piac.

Update: a sztori ebben a formában nem igaz. Annyit sikerült kideríteni, hogy valószínűleg továbbra is a Morpho intézi az Apple ügyeit, viszont azt újra megerősítették forrásaim, hogy valami alapvető változás állt be a PR-ügyek intézésében. Rövidesen megtudom a részleteket.

Share