Talán ti is belefutottatok az elmúlt napokban abba a pletykába, hogy a T-Mobile iPhone-osokat hívogat, hogy azok fáradjanak be valamelyik üzletbe, mert baj van a mobiljukkal. A hibás készülékek közös halmaza a jailbreak volt, úgy tűnt, a szolgáltató valamiért begyűjti a törött iPhone-t használó előfizetőket, hogy aztán csináljon velük valamit. Élve elégetik őket, gondolom.

Na most az a durva, hogy a hír, legalábbis az első fele, igaz.

Kiderült, hogy eredetileg a T-Mobile rendszere jelzett egy hibát, akkor még nem is tudta a szolgáltató, hogy melyik készülék okozza az üzemzavart. A jelenség a következő volt:bizonyos készülékek megállás nélkül próbálták felvenni a kapcsolatot az adatátviteli rendszerekkel, ezért előfordul, hogy az érintett bázisállomás néhány száz sikeres kapcsolatfelvétel mellett több tízezer sikertelent regisztrált, ami alaposan túlterhelte a hálózatot. A szolgáltatónak jogában állt volna lelőni ezeket a készülékeket, helyette inkább felhívták a tulajdonosokat, hogy fáradjanak be egy szervizbe megjavíttatni a mobilt.

Az már csak szerencsétlen véletlen, hogy ezek a készülékek vélhetően mindannyian törött iPhone-ok.

És az sem tűnik túl szerencsésnek, hogy az Apple partnereként a T-Mobile nem tehet olyan ígéretet, hogy megkíméli a jogsértő júzereket, még akkor sem mondhatna ilyet, ha egyébként valóban nem számíthatnának jogi eljárásra a hibás készüléket használó júzerek.

Egy biztos: akinek a mobilja problémát okoz, az nem ülhet a babérjain. Ha bemegy a T-Mobile-hoz, ott felteszik az eredeti szoftvert, azzal vége a törésnek. Meg lehet próbálkozni az otthoni problémamegoldással is, egy új szoftver és törés felpakolásával, de ha továbbra is hibásan működik az iPhone, a T-Mobile letilthat a hálózatról, vagy akár valamilyen eljárást is kezdeményezhet ellened.

Aki meg külföldről vette jóhiszeműen a mobilját, mert azt hitte, kártyafüggetlen, közben csak törött volt, az majd nagyot fog nézni, amikor a T-Mobile-os ügyintéző szomorúan visszaadja a magyar hálózatot soha többé meg nem találó mobilt. Szóval ez most tényleg egy kemény csapda, és per pillanat nem nagyon látszik az egérút.

A devteamet értesítettük a problémáról, megnézik, mi a gond.

Az Appleblogon pedig infógyűjtést indítunk. Lehet ugyanis, hogy nem a jailbreak önmagában a ludas, hanem más oka van a hibás kapcsolatfelvételek megnövekedésének. Éppen ezért megkérünk mindenkit, akit hívott már a T-Mobile, írja le, milyen jailreak-et, milyen tört programokat használ, aktív-e az MMS, ilyesmi. Találjuk meg a közös halmazt, amennyiben van ilyen.