Bár a Mac- és iPod-eladások tekintetében nem sikerült valami jól a karácsonyi szezon az Apple-nek, az iPhone most is népszerű volt, és a siker talán legnagyobb fokmérőjének azt tekinthetjük, hogyan szerepelt közvetlen riválisával szemben.

Az Appleinsider a Morgan Stanley-re hivatkozva arról ír, hogy az iPhone-ból hatszor annyi fogyott az ünnepek alatt, mint a T-Mobile G1-ből.

Az első Android-mobilból 300 ezer darabot vettek októbertől az év végéig az Egyesült Államokban, míg az iPhone-ból körülbelül 1,75 millió fogyott ugyanott, ugyanakkor. Persze a G1-es eleve nehezebb helyzetből indult, hiszen kisebb körülötte a hype, ráadásul a T-Mobile-nak kevesebb előfizetője van Amerikában, mint a konkurenst forgalmazó AT&T-nek.

A hír talán vigasztalja valamennyire az Apple-t, hiszen a másik két terület kimondottan gyászosan szerepelt: a Morgan Stanley szerint 2008 decemberében 4 százalékkal vettek több Macet, mint egy évvel korábban, miközben az iparág átlaga 10 százalékos növekedést volt.

Ennél is kellemetlenebb, hogy az elemzőcég szerint iPodból kilenc százalékkal kevesebb fogyott, mint egy éve, ami az első jelentős esés az mp3-lejátszók piacán az Apple-nél. Persze az iPhone kanibalizálja ezt a kategóriát, tehát az iPodok eredményeit értelmetlen magukban vizsgálni.