A Piper Jaffray elég kemény számokkal bombázta meg a piacot: elemzése szerint a következő évben 45 millió iPhone-t ad el az Apple.
A szakértők többsége szerint túlságosan agresszív a jóslatunk, de a 45 milliós eredményre alapos elemzés után jutottunk,
írta le Gene Munster, a vállalat munkatársa négyoldalas riportjában. A szakértő szerint fontos fejlemény, hogy az Apple három-hat hónapon belül piacra dobja a 3G-s iPhone-t, ezzel világszerte, de főleg az európai és az ázsiai országokban is képes lesz felfuttatni a keresletet. Talán ennél is fontosabb, hogy az elemzés szerint a vállalat 2009 januárjában bemutatja az iPhone-családot, amiben lesznek a jelenleg kapható modellnél olcsóbb készülékek is . A Piper Jaffray arra számít, hogy az új mobil 200-300 dollárba, 30-50 ezer forintba kerül majd, ezzel a készülék átlagos ára a 2007-es 489 dollárról 314 dollárra süllyed 2009-re.



Az elemzés az iPodok térnyerését veszi a minta alapjául, azzal a különbséggel, hogy az iPhone sokkal erősebb bázisról indul: a zenelejátszó hároméves korára ért el kétmilliós forgalmú negyedévet, míg az iPhone-ból már az első negyedévben elfogyott ennyi. Ennek ellenére a minta használható Munster szerint, és ezek alapján meg a generációváltások és az új modellek megjelenése óriásit lendíthet az eladásokon.

Mivel az iPodok forgalma 409 százalékot nőtt a harmadikról a negyedik évre (2004-ről 2005-re), a Piper szerint reális 304 százalékos növekedésre számítani az iPhone-ok esetében 2008-ról 2009-re, minden csak attól függ, hogy az Apple mikor kezdi el árulni az olcsóbb modelleket. Meg persze, hogy milyen gyorsan sikerül meghódítani az olyan óriási piacokat, mint a kínai.