Az Apple újrafeltalálta a piacra dobást.

Ugye az történt, hogy elegük lett a fizetett emberekből álló sorokból, és idén megpróbálnak szakítani vele. Április 10-én elindult az online rendelés - egyre későbbre tolódó kiszállítási időkkel -, miközben az üzletekben csak kipróbálni lehet egyelőre az órát, megvásárolni nem. Azt azonban továbbra is homály fedi, mi lesz pontosan 24-én. Mekkora készletet kapnak a boltok, milyen nehéz lesz beszerezni az órát az üzletekben.

Szóval két héten keresztül lehet bárkinek ismerkedni az órával az Apple Store-okban és pár más helyszínen. Érkeztek is levelek tőletek fotókkal a startról, ezeket osztjuk most meg.

Bazsa például az Oxford Street-i Apple Watch Store-ból jelentkezett be.

_mg_6975.jpg

_mg_6990.jpg

_mg_6994.jpg

Így számolt be az élményeiről:

Az első szembetűnő dolog, hogy abszolút nincsenek sorok, kábé az érkezést követő öt percen belül a csuklómon is volt az óra. Az eladók nagyon segítőkészek. Az eladó már előrendelte magának (gondolom az 50%-os kedvezményével), de csak júniusra tudják neki kiszállítani. A hölgy az asztalba beépített fiókot húzta ki, ott voltak besorakoztatva az órák. Személy szerint engem nem fogott meg a bemutató óta ez az egész okosóra koncepció, nagyon szkeptikus voltam, de meg kell hogy mondjam, hogy nagyon szép, a végletekig kidolgozott kis szerkentyű lett. Első ránézésre a 38mm-es nagyon picinek tűnik, a 42mm-es lenne a számomra megfelelő választás. Van súlya, erezni hogy van benne anyag. A Korona nagyon jól működik, élvezet tekergetni. Ha esetleg nagy rád a szíj, úgy van kialakítva, hogy egy gombot be kell nyomni belülről, és egymásból kipattannak egymásból a szemek. Sajnos párosítani nem tudtam a telómmal, mert a csajom egész napos programot szervezett be nekem, úgyhogy nem fért már bele. De gondolom láttátok a videókat a The Verge-n, ott kicsit panaszkodtak, hogy lassú a kütyü. Összefoglalva kinézetre nagyon bejön, nem tűnik nagyon vastagnak, kicsit másképp képzeltem el. De még sajnos nem tudott annyira meggyőzni a készülék, hogy vegyek magamnak egyet.

Itt a galéria Bazsa fotóiból:

Peti a pekingi Apple Store-ból jelentkezett be.

image1_1.JPG

image3.JPG

Ezt írta:

Bevallom így a vakáció alatt eléggé összefolynak a napok, így tegnap nem is esett le hirtelen, hogy a szerencsés országokban mostantól lehet előrendelni és fogdosni az órát.

A háromszintes pekingi store-ba belépve egyből a földszinten, a bejárattól jobbra és balra szimmetrikusan találunk két-két szigetet. Az egyik tulajdonképpen egy vitrin, ahol az egyik oldalon a 35mm, míg a másik oldalon a 42mm modellek vannak üveg mögött kiállítva, Sport (2 x 3 db), Apple Watch (2 x 5 db) és Edition (2 x 2 db) sorrendben. Az összes többi Apple termékhez hasonlóan itt is van pár iPad a konfigurációkról és az árakról. A másik sziget érdekesebb, ez az Apple Watch simogató. A simogatáshoz Apple ID-val kell beregisztrálni, és előre kell jelezni, hogy melyik modell érdekel. Én este 9 magasságban voltam a boltban, és kb. negyed órát kellett várni. Ha jól emlékszem 8 Genius volt egy szigeten (2x). Miután az ember sorra kerül, a genius egy fiókból előhúz kb 20 órát, ám ezek sajnos csak darab kövek, nem működnek, tényleg csak felpróbálásra szolgálnak. Demózásra a géniusznál van egy iPaddel egybeépített óra (lásd fotó), ahol ki lehet próbálni a natív appeket, és az iPad kijelzőjén egy leírást találunk a funkcióról.

Tapasztalatok:

- ugye kombinatorikából tanultuk, hányféle kombináció létezik a watchból, termesztésen a store-ok nem tudnak mindegyikből tartani. Ami elsőre érdekes volt, hogy a szíjakból is több méret van. Én egy fekete 42mm Apple Watch-ot próbáltam kék bőr szíjjal, de a szíj L-es volt, így egy kicsit lötyögött a kezemen, de a szemben levő kolléga gyorsan kisegítette az én géniuszomat egy M-es mérettel. Nagyon jó anyaga van a bőrnek, egész pontosan be lehet állítani, jó érzés hordani. Képeken elsőre talán vastagnak tűnik, de az én viszonylag vékony csuklómon sem tűnik bumszlinak az óra. Jövőre valószínűleg "50% slimmer and twice as amazing" lesz, de akit most csak a méret tart vissza, az ne féljen, nagyon finom és visszafogott a termék. A megmunkálás is tökéletes, viszont én a demó modell oldalán láttam egy karcot.

- elég nagy sor volt mögöttem, így nem tudtam minden appon végigmenni. A menü nagyon egyszerűen kezelhető, a kijelző és a korona is jól használható a navigációban. Nekem talán a térkép, a zene és a sport programok tetszettek a legjobban, szerintem ebben lesz a legerősebb, mert itt maradhat a telefon a zsebben/táskában, az app maga teljes értékű. Az üzenetek, e-mail stb. is jól néz ki, viszont itt tényleg csak egy második kijelző az óra. Ahhoz, hogy válaszoljunk vagy bármi mást csináljunk, elő kell venni az iPhone-t.

És nekem valahogy itt jött el a verdikt. Személy szerint nekem nincs szükségem egy állandó második kijelzőre a telefonomnak. Azt persze be kell vallani, hogy biztosan vannak olyan helyzetek, például autóvezetés, amikor az órára pillantva el tudjuk olvasni valamelyik kontaktunk üzenetét, és sirivel válaszolni is tudunk neki. Egyébként a kipróbálásig a watch-ban láttam a legtöbb fantáziát, de most úgy vagyok vele, hogy sport band-nek szívesen használnám, arra pedig tökéletesen elég a sport is. Eme célra szerintem kompromisszumok nélkül tökéletes, és az ember ritkán sportol 12 órát egyhuzamban, és a legfontosabb infókra elég ez a kijelző is.

Ez természetesen egy szubjektív, első reakció. Éppen öt éve Shanghaiban voltam, amikor Steve februárban bemutatta az iPadet, és nekem akkor is hiányzott valami wow faktor. Rá egy évre viszont vettem egy iPad 2-t (amin egyébként hamar túladtam), anyukám pedig még ma is elégedett felhasználó.

Lehet, hogy ez lesz az Apple Watch-csal is, viszont biztos vagyok benne, hogy nagyok sokan rá fognak harapni már idén is, mert hype, jól néz ki, és vannak tényleg hasznos funkciói is. Főleg Ázsiában, ahol nagyon szeretik ezeket a tech-kütyüket, és a termék stílusa és időtállósága (lásd svájci óra vs. smart watch diskurzus) nem az elsődleges szempont. Zárójelben megjegyzem, hogy az Apple hatalmasat szakított itt az iPhone 6 Plusszal, és hasonló sikere lesz itt az órának is.

Disclaimer: nem hordok se órát, se más ékszert. Ez valamennyire meghatározza a hozzáállásomat. A hordható kiegészítőkhöz. Viszont a sport funkció egyre jobban tetszik.

Srácok, köszönjük. Tiszteletbeli tudósítóinkká váltatok. Mindenki másnak pedig üzenjük: küldjetek még véleményeket, ha felpróbáltatok már egyet. Ja, és úgy tűnik, hogy az első akadályt megugrotta az Apple az új ötlettel: a próbánál nincsenek sorok (legalábbis nem mindenhol).