Állandó olvasónk, Frasisco Miranda keresett meg azzal, hogy egy érdekes, és marha hasznos programot fejleszt iOS alá. Nevezetesen budapesti forgalmi kamerákat lehet majd csekkolni iOS eszközökön.

Az app egyelőre nem kapható az AppStore-ban, ezért személyesen kerestem meg Lacit, aki mint fejlesztői készülékre feltette az én iPhone-omra is a félkész programot. Nagy bánatomra kiderült, hogy csak az UTV kameráinak képe került fel a programba, az autopalya.hu-t állítólag nem érdekelte a lehetőség, pedig nem sokat kellett volna adniuk a projekthez, elég lett volna a hozzáférés engedélyezése. Őszintén szólva nem értem az ilyet.

Laci programjában térképen láthatjuk a kamerákat és a saját helyzetünket, így gyorsan kiválaszthatjuk a következő kereszteződést, és a megfelelő kamerát. A lenti videón látható, hogyan működik most, én már javasoltam a kiválasztás egyszerűsítését, hogy gyorsan körbe lehessen nézni akkor is, amikor csak pár másodpercre állunk meg a piros lámpánál.

 

 

Hasznos még a kedvencek menüpont, ahol egy kedvenc alá legfeljebb négy kamera képét lehet beszerkeszteni, így a hazafele utat például gyorsan végig lehet pásztázni.

Az UTV kameráiból egyébként jelenleg csak a "megbízhatóak" vannak bent, egyébként ők is folyamatosan dolgoznak azon, hogy javuljon a szolgáltatás minősége. Ennek nagy löketet adna az, ha a program sikeres lenne Laci szerint, ami nem feltétlenül a legjobb sorrend egy alkalmazás készítésénél, de ez van. Rongálás és lopás is előfordul a kamerák esetében, néha leállnak, újra kell indítani, ilyesmi. De ahogy próbálgattam, jelenleg az összes kamera megy.

Tőletek pedig azt kéri a készítő, hogy a látottak alapján javasoljatok: mit szeretnétek látni a programban, hogyan működjön, egyáltalán, tetszik-e így a megvalósítás.