Tajvanban legalábbis. Korábban írtam arról, hogy a tajpeji városvezetés felszólította az Apple-t és a Google-t: hét napon belül adják vissza a pénzét minden vásárlónak, aki elégedetlen az online üzletből származó, megvásárolt tartalommal.

Még egyszer nem vezetem, le, miért kolosszális marhaság a hét napos pénzvisszafizetés olyan programok esetében, amik egy jelentős része egyáltalán nem nyújt élvezetet hét nap után, és nem is kell neki. Nagyjából nulla esélyt adtam annak, ami most mégis megtörtént: az Apple beadta a derekát, és rábólintott a hét napos pénzvisszafizetésre az Economic Times szerint.

Még most sem hiszem el, de ha a hír igaz, a fejlesztők helyében erősen tiltakoznék. Nem erről szólt a megállapodás. Egész máshogy áll neki a programozó az app (itt főleg a játékokra gondolok) összeállításának, ha szeretne ténylegesen pénzt is kapni a munkáért, és nem csak azt látni, hogy a pénzért árult progit letöltötték százezren, fizettek érte öten. Vagy akkor telerakja reklámokkal, kitalál valamit, hogy pénzhez jusson, a lényeg: megváltoznak a játékszabályok.

A Google nem lépett semmit, maradtak a sokkal ésszerűbb 15 perces reklamálási határidőnél, meg is kapják a pénzbüntetést, tízmillió forintnak megfelelő összeget. Válaszlépésként a Menlo Park-i Mountain View-i (mindig összekeverem) cég felfüggesztette az országban a fizetős programok elérhetőségét. Ezt a lépést a helyi fogyasztóvédelem barátságtalannak nevezte.

Szerintem meg ez volt a helyes lépés. Kiálltak a fejlesztőik mellett. Vendetta!