Korábban már volt szó arról, hány letöltés kell a toplistás helyezésekhez az AppStore-ban, és hogy milyen eredményeket kell felmutatni ahhoz, hogy egy alkalmazás egyenesbe érjen.

Colin, a Spreadsong vezetője egy 2010-es posztban azt állította, hogy leginkább az összesített top 4 a fejőstehén állapot egy appnak, ehhez jó és agresszív marketing kell, viszont az USA Store-ban ehhez irdatlan mennyiségű letöltés kell. A Top 25-höt 70 eladott app kell naponta, a top 10-hez kábé 250.

Aztán van, amikor ez is kevés, a Pearl Fisher Games napi kétszázas eladással sem került túl magasra abban az időszakban, amikor pörgött az Apple tízmilliárd appos kampánya, beígért nyereménnyel.

És akkor a siralmas magyar helyzet: Kult alkalmazása összesen 28 letöltéssel a fizetős Store-ban 3.-4. volt 2009-ben. Amikor néhány naponta fogyott egy-egy, a top25-höz még az is elég volt.

Van egy teljesen friss adatunk is, ami talán még szánalmasabb képet fest: Magyarországon napi 5 vásárlással a harmadik helyre kerülsz a fizetős üzletben. Napi 40 az első hely. Az ingyenes üzletben a top 10 napi kétszáznál kezdődik, de hát ez nem a kiszámítható jövedelem forrása.

Mondanom sem kell, a top 10 általában 0.75 eurós appokból áll, így a legjobban fogyó alkalmazás készítője is napi 21 eurót kereshet, a harmadik helyen állónak viszont már csak kábé 3 euró üti a markát.

Ez ismét aláhúzza a korábbi posztom címét: nem éri meg a magyar piacra fejleszteni fizetős alkalmazást. És itt ne csak a hazai fejlesztésű játékokra gondoljatok, hanem a Magyarországon található szolgáltatásokra, amiket ugyan nem fejleszt le nekünk senki más. Aki torrentezi magának az ilyen magyar alkalmazásokat, gondoljon arra, hogy nem sokáig torrentezheti.

update: a fejlesztő, Lovas Endre egy levélben hozzátette, hogy a szombaton hármat mutató számláló másnap már 40-re felment (péntekre, a top 3-ba ugrás időpontján), szóval az Apple számlálója kiszúrt velünk egy kicsit. A 40 azért jóval több az 5-nél, és Magyarországra körülbelül ennyit is tippeltem volna, talán kicsit kevesebbet.