Már korábban is említettem, hogy nem vagyok nagy gamer, az egyetlen pécés játék, amiről nem sikerült még lekattannom, az a Virtual Pool Hall. Eszméletlen élvezetes biliárdjáték, viszont nagyon válogatós is az istenadta, alig tudom felkönyörögni a gépre. Éppen ezért nagyon örültem, hogy megjelent a VP iPhone-ra is, így már nemcsak Windows indítás nélkül, de még számítógéptől távol is lökhetem a golyókat.

A játék megjelent több telefonos platformra is, de nem hiszem, hogy érintőképernyő nélkül is ilyen élvezhető lenne, hiszen az eredeti VP legnagyobb előnyét, az egérrel lökést sikerült jól áttenni az Apple konzoljára telefonjára készülékére, itt az ujjunk mozgásának gyorsasága adja meg a lökés erejét. Lehet állítani a fehér golyón a találati pontot, így nagyokat csavarhatunk, simán lehet egész pályás visszahúzásokat csinálni. A dákó dőlését nem állíthatjuk, így a masszé és az ugratás kizárt a telefonon, de azért ezek nélkül is megoldható a legtöbb szituáció.

A készítők a Virtual Pool 3 realisztikus fizikáját alkalmazták, ami ugyan sokszor áll közelebb a golyók valódi viselkedéséhez, a VP Hall esetében viszont sokkal nagyobb élvezet volt a játék, gyorsabbak, pörgősebbek a lökések, mivel a posztó puhaságát és ellenállását még nem úgy számították ki, mint a későbbi harmadik részben. A játék során lehetőség van karriermódot játszani, nehezedő ellenfelekkel és egyre pénzesebb helyeken. Snooker játszására nincs lehetőségünk, csak kis-, és nagyméretű poolasztal érhető el a játékban, hatféle játékszabály mellett.

Ami viszont idegesítő: az MI ugyanazokat a szemétségeket műveli, mint a Celeris korábbi biliárdprogramjaiban, a szerencsétlenkedő ellenfél hirtelen felszívja magát, és kiszorított snooker helyzetből úgy lövi be két falról a golyót, hogy egy percig sem érzem azt, hogy az emberi képességeket akarná utánozni. Olyan is volt, hogy az ellenfél öt asztalt pucolt, úgyhogy a buszon mellettem ülő azt hitte, hogy valami videót nézek, tíz percig csak meredtem a képernyőre, a düh meg csak egyre nőtt. A célzóvonal, ami a telefon relatíve kis képernyője miatt azért nem árt, sokszor eltűnik, így magamra, meg a kifolyni készülő szememre vagyok bízva egy távoli lövésnél.

Az biztos, hogy aki szeret biliárdozni, annak kötelező letölteni az alkalmazást, a hatszázötven forint hülyének is megéri, hát még nekem. Bele kell azonban kalkulálni, hogy többe is kerülhet, én a játék során először ütöttem meg az iPhone-om kijelzőjét, és tartok tőle, hogy ha nem győztem volna le a nagymester Curly-t elsőre, akkor a falhoz is vágom a telefont. Az biztos, hogy nagyon sokat lehet játszani vele, többet, mintha egyszer kiraknám ezt a kockát, ezt.