Azért ezek a hangvezérléses rendszerek egészen újfajta problémákkal szembesítenek minket. Az Amazon kütyüje például komplett beszélgetéseket küldött el ismerősök email-címére, ami egy olyan típusú bug, amire nehéz lenne ráfogni a user errort. Egyáltalán, nehéz lenne ráfogni a user errort bármire, amit egy hangvezérelt hangfal csinál.

Úgyhogy amikor átmentem Zsolthoz, hogy összepárosítsuk a két HomePodunkat, hogy meghallgassuk, miként szól sztereóban, viszonylag biztosak voltunk benne, hogy nem ronthatunk el semmit.

img_0195.jpg

Mégis, amikor kihallgattuk magunkat (az erről szóló poszt később), és menni készültem, már csak egy lépés volt hátra: Zsolt HomePodját le kellett választanom a saját telefonomról, hogy így resetelve ő újra felvehesse saját hangszóróként. Még szólt a zene, még a telefonomról ment a stream AirPlay-en, amikor a Home appban arra nyomtam, hogy “leválaszt”.

Úgy gondoltam, ez olyan, mint egy lekapcsolás. Off. A hangszóró elfelejt mindent. De képzeljétek, nem így volt.

A zene tovább szólt.

Ha a HomePodon a következő számra léptettük, lépett. Az én zenei könyvtáramból, a telefonommal történt mindennemű kapcsolat megszakítása után. A HomePod kétségtelenül hozzáfért továbbra is az Apple Music előfizetésemhez, és még ki tudja, mihez.

Viszont nem volt hozzárendelve egy eszközhöz sem. A hangomon kívül semmivel sem tudtam irányítani, és a HomePod esetében a hangvezérléssel elég korlátozott lehetőségeid vannak.

Itt volt tehát egy gép, a megfelelő hozzáféréssel, ami számára az ember már csak egy ügyfél, és nem irányító. Önállóan létezett a számítógép néhány percig, rácsatlakozva a hálózatra, és az egyetlen lehetőségem a megállítására a hálózati konnektorból való kihúzás volt. Szerencsére ez alatt a néhány perc alatt nem állított össze egy robotsereget Kínában, hogy azok iderepülve egy alternatív trafót, betápot és szünetmentest építsenek ki számára dízelaggregáttal. Így viszonylag gyorsan lehetett ártalmatlani. Még.

Mivel a telefonomon nem értem már el a hangszórót, így resetelni sem tudtam. Maradt a hard reset: 5 másodpercig áram nélkül tart, bekapcsolás után 5 másodperccel megnyom az érintőfelületet, és addig tartja rajta az ujját, amíg három sípszót nem hallunk.

Még így is, még egy ilyen nehezen kijátszható rendszert is ki lehet. De hogy a tesztelőnek hogy nem tűnt fel? Mi mást kellett kipróbálnia, mint ha egy utasítás kiadásakor (leválasztás) egy nem várt esemény van (megy a lejátszás), akkor mi történik?