A héten megszellőztette az iGeneration és a Macrumors, hogy egy belső szervizutasítás szerint a jövőben az Apple szervizei
akkor is garanciában javítják az iPhone-t, ha a júzer cseréltette benne az akksit egy külső gyártó termékére.
Nem arról van szó, hogy mindenáron garanciális a dolog, tehát ha a külső gyártó akksija okozta a hibát, akkor persze fizetni kell, de ha a hiba ettől független, akkor a javításért nem kell perkálni a gariidőn belül.
Eddig úgy volt, hogy ha belenyúltál a készülékbe, akkor szállt a gari. Ki tudja, a külső szerviz mit művel - az Apple mosta a kezeit. Sőt, ennél is tovább mentek: pereltek egy szervizt, amiért nem tőle rendeltek alkatrészt (elvesztették a pert). Sőt még tovább mentek, kifejlesztették a T2 chipet, aminek több funkciója is van, de az egyik, hogy
a jövőben lehetetlenné teheti, hogy külső szervizek cseréljenek alkatrészeket a készülékekben.
Ebben a feszült hangulatban, amiben az Apple célja teljesen nyilvánvaló (Apple cuccot csak az Apple javítson), különösen érdekes a mostani pletyka. Mi a rossebért tartanák fenn a garanciát, ha bárki beletesz egy külső akksit, ha ennél sokkal durvább dolgokat is kitaláltak már? Ráadásul úgy, hogy számukra ebből az engedményből szinte semmi anyagi előny nem származik. Nem illik a modern Apple képbe.
Az egyetlen, amit elérhetnek ezzel, az a lojalitás növelése a vásárlókban. Talán talán felismerték, hogy apró engedményekkel, a szabadságjogok növelésével azt a bánásmódot adják a vásárlóiknak, amire egyébként a kazal pénz kifizetése után joggal számíthatnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.