Amikor azt írtam, hogy az Apple idén a szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt, nem egészen erre gondoltam: mostantól a HomePod-os Apple Musicra szigorúbb megkötések vonatkoznak, mint eddig. Ugyanis eddig, ha egyéni Apple Music előfizetésed volt, és elmentél otthonról, az otthon maradt családtagok nyugodtan használhatták a hangszórót egyéni kérésekre az Apple Musicból. Te ugyanúgy használhattad a szolgáltatást a telefonodon keresztül, mondjuk az autóban, így egyszerre két helyen is streamelhettél.

dsc04528.JPG

Na, ennek most vége. Ha több helyen akarsz egyszerre lejátszani, Family Planre kell előfizetni, 1490 forint helyett 2290 forintért, egyébként jogos. A Family Plan lényege, hogy az Apple Musicot egyszerre akár hatan használhatják, külön fiókkal, egyébként egy főre szól csak. Az Apple a mostani változást is úgy kommentálta, hogy egész eddig működött hibásan a rendszer, most javították ki.

Nekem pár napja dobta fel az ablakot, miközben az utcán sétáltam, és zenét hallgattam, hogy egyszerre légyszi csak egy helyen hallgassak zenét. Ekkor gondoltam, hogy odahaza is bekapcsolták a HomePodot a többiek. Most kipróbáltam, és azt tapasztaltam, hogy az egyik eszközön elindítva a zenét a másik eszköz elnémul. Nem minden esetben: ha olyan zenét indítottam, ami tutira saját, és iCloudból indította el, akkor nincs tiltás. Olyan zenénél, ami saját volt, de Match-elte az Apple Music, ott érvényes a tiltás.

Nem tudom, érthető-e. Nekem lassan nem annyira.

Egyébként az Apple Music hajnalán még azt is meg lehetett tenni, hogy simán feltetted két telefonra az appot, és egyéni előfizetéssel több helyen streameltél. Így három év után kezdik szoftveresen is betartatni a saját játékszabályaikat, de én az ilyenfajta lazaságot szeretem.

Midnenesetre a HomePod-osoktól most leszedett pénz nem fogja nagyon gazdagítani a céget. Most jelentették be, hogy már Kínában is elkezdik árulni az okoshangszórót, így már 9 országban lesz elérhető a termék. Így 10 hónap után. Hogy félek-e, mikor kezdik el betartatni a területi korlátozást is szoftveresen, brick-elve a hangszórómat mondjuk? Kicsit. Kicsit mindentől félek.