A GBH elemzői szerint a már régóta csúszó HomePod akár a következő egy másfél hónapban is elrajtolhat, de arra is figyelmeztet, hogy igen szaturált piacra fog megérkezni a termék. A konkurencia beásta magát és számít az Apple piacra lépésére, ami komoly hegymenet jelent majd az okoshangszórónak.

apple-wwdc-2017-homepod-4096.jpg

Ennek szerintük elsősorban két oka van. Egyrészről az Amazon agresszív karácsonyi árazása még tovább növelte az Echo termékek amúgy is nyomasztó fölényét. Az éppen zajló CES 2018 sztárjának is az Amazon/Echo ökoszisztéma termékeit várják. Az elmúlt időszakban az Echo vált a nagybetűs Okoshangszóróvá - jelenleg 75 százalékos a piaci részesedése.

A második ok, hogy a Google iszonyatos pénzeket tol saját Google Home kiegészítőinek CES marketingjébe. Az eseményt igen asszertívan használják a Home termék mindenki arcába tolására, legyen az régi, vagy potenciális új partner, esetleg a manapság sok mindent meghatározó fejlesztői közösség.

Bár az Apple a szegmens prémiumabbik végére lövi be a HomePod-ot és nyilván nem próbál meg az 50 dolláros Echo Dot-tal versenyezni, Cupertino termékét várhatóan továbbiak követhetik, így nagyon fontos lesz, hogy miként muzsikál az új termék.