Míg itthon az 1 éves garancia miatt sokan forrongnak a mai napig és a többség nettó lehúzásnak érzi a kisebb vagyonért megvásárolható AppleCare+ kiterjesztett garancia csomagot, addig a világ másik felén szépen csendben egy kisebb forradalom zajlik.

Az ausztrál és az új-zélandi fogyasztóvédelmi törvények ugyanis kimondják, hogy egy termék meghibásodása esetén a vásárlónak jogában áll ingyenes javítást vagy cserét kérnie a vásárlástól számított egy bizonyos ideig. Hogy mennyi ez az egy bizonyos ideig, arra állítólag nincs egyértelmű utalás a törvényben.

mac-family-trio-lineup-800x323.jpg

Az Apple mindenesetre már körbeküldte az érintett hivatalos boltoknak, illetve a prémium viszonteladóknak azt a dokumentumot, melyben az áll, hogy mostantól minden olyan Mac-et be kell vizsgálni és javítani kell, melyet a vásárlástól számított három éven belül visznek vissza - függetlenül attól, vettek-e hozzájuk AppleCare+ csomagot vagy sem.

A doksi elvileg azt is részletezi, mire terjed ki ez a gavallérokra jellemző gesztus: gyakorlatilag mindenre. A felsorolásban legalábbis olyanok vannak, mint kijelző, akkumulátor, adattároló (merevlemez vagy SSD), alaplap, videokártya, memória, kábelek, tápegység, tehát gyakorlatilag minden létező főbb elektronikai komponensre érvényes az új szabály.

Igencsak jó most ausztrál vagy új-zélandi Apple júzernek lenni, ugyanakkor a kép úgy teljes, ha megemlítjük, hogy természetesen a kiterjesztett 24 órás technikai segítségnyújtás, valamint a szoftveres támogatás és egyéb exkluzív szolgáltatások továbbra is csupán az AppleCare+ csomag részeként érhetők el.