A negyedéves pénzügyi jelentés után tartott szokásos konferencia beszélgetésen Tim Cook szemrebbenés nélkül jelentette ki, hogy az amerikaiaknak csupán heti pár jobb minőségű kávéjukba kerül, hogy szert tehessenek egy iPhone X-re. A hasonlatra valószínűleg nem kevesen húzták fel a szemöldöküket, tudván, hogy a 64 gigás változat nettó 999, míg a 256-os nettó 1149 dollárba kerül, ami még arrafelé is igencsak sok pénz - főleg egy telefonért.

Cook aztán rögtön hozzátette, hogy a szolgáltatók többsége lehetőséget biztosít arra, hogy az előfizetők ne egy összegben, hanem havonta fizessenek a telefonért, példaként az AT&T-t felhozva, ahol 30(!) hónapos részletfizetéssel (havi 33.34 dolláros törlesztő mellett) a termék ára pontosan 1000 dollárra jön ki. A szokásos amerikai, adósságokkal operáló üzleti modell tehát még most is működik, így simán eljuthat olyanokhoz is a készülék, akiknek valójában nincs rá pénze.

starbucks-equals-iphone-x.jpg

"Ha belegondoltok, ez csupán pár klassz kávé ára hetente. Sőt, kevesebb, mint egy kávé naponta egy jobb helyen." Cook azt is hozzátette, hogy a legtöbben egyébként is régebbi iPhone-jukat cserélik le, melyekért állapottól és modelltől függően durván 300-350 dollárt is kaphatnak, ez pedig ugye lejön az új iPhone X árából. "Az iPhone-oknak egyértelműen a legmagasabb az újra eladhatósági értéke."

"Ami az árazást illeti, mi mindig a készülékek értékét vettük alapul. Nem törekszünk arra, hogy a létező legmagasabb árat aggassuk rá a termékeinkre (...), csupán azt szeretnénk, ha összhangban lenne az ára a benne lévő értékkel és tudással. Az iPhone X például tele van piacvezető technológiákkal. Alig várjuk, hogy az emberek élőben is megtapasztalhassák mindezt."

Az Apple tehát továbbra is erősen támaszkodik a szolgáltatókra, főleg egy ilyen drága modellnél, melyet még kevesebben engedhetnek majd meg maguknak, mint bármelyik korábbit. A részletfizetés, amit Cook is említett így kulcsfontosságú lehet, ha durva számokat szeretnének látni a következő negyedéves pénzügyi jelentésnél. A megjegyzés nyilván nem volt véletlen, hiszen közeleg a karácsonyi időszak, ami az egyik, ha nem a legerősebb időszak értékesítés szempontjából.