Tim Cook a Utah Tech Tour során osztotta meg a közönséggel, milyen embereket is keresnek az állásinterjúk során. Ebből én megalkottam a tökéletes felvételi szöveget, amivel képtelenek lesznek elutasítani, ha egyszer bejutsz Cupertinóban az első körre.

Szóval Tim Cook azt mondta, öt tulajdonságot keresnek az emberben.

  1. Zsenialitás. Nagyon okos embereket keresünk, mondta Cook, majd rögtön hozzátette: ilyenből rengeteg van. Ez nem elég.
  2. Kitartás. Olyan emberek kellenek, akik mérgezett egérként rohannak előre, neki az akadálynak, aztán vissza, keresve a megoldást. 
  3. Kíváncsiság. Sokszor nem tudjuk, mit is kell tenni, ilyenkor kíváncsinak kell lenni, hogy mégis elinduljunk egy úton, hátha.
  4. Csapatjátékos. Még az az ember sem tud mindent egyedül megtenni, akinek S van a mellén, és köpeny a hátán, mondta Cook. Azt hiszem, Supermanre célzott.
  5. Idealista. Olyan ember kell, aki tényleg hiszei, hogy megváltoztathatja a világot, és tesz is érte, mert nem elégedett azzal, ami van.

Szóval ott vagyunk, a tárgyaló előtt, rajtunk feszül az öltönyünk, és szólítanak. A fentiek alapján egy ilyen beszélgetést javaslok. Tuti siker, a HR-esnek nincs más lehetősége, mint továbbjuttatni. Minden megvan benned.

- Jó napot. Mr. Szűcs. Milyen különös név. Hogy van?

- Milyen érdekes, hogy ezt kérdi. A többiek is kíváncsiak a válaszomra? (csapatjátékos) Nii liiga, siis ka, szoktam mondani erre az észt professzor-barátaimnak, miután fejenként tíz alternatív bizonyítást dobunk az asztalra a Fermat-sejtésre. (zsenialitás)

- Értem. Ööö, mi kíváncsiak voltunk Önre, mert meggyőző volt az önéletrajza. Sokszor átolvastuk, és...

- Igen, elnézést, hogy százhatvanszor átküldtem, de azt gondoltam, hogy így van statisztikailag esélyem a  bejutásra. (kitartás) A barátaim is segítettek (csapatjátékos), tulajdonképpen tizennyolc különböző névvel küldtem el ugyanazt az anyagot. Kíváncsi voltam (kíváncsiság), hogy sikerül-e. Igazából végig tudtam, hogy igen. (idealista)

- Azért sms-ben nem kellett volna elküldenie...

- iMessage-ként akartam, de nem volt netkapcsolat. (zsenialitás)

- ...négyszer...(kitartás)

- Igen, ezért elnézést.

- ...hexadecimális kódolással... (zsenialitás, kitartás)

- Bocs.

- ...éjjel kettőkor.

- Reméltem, hogy fent van olyankor. (idealista) De legalábbis kíváncsi. (kíváncsiság)