Miközben közhelyszámba megy a nemzetközi sajtóban, hogy India a következő okostelefonos növekedési piac (jelenleg is harmadik már Kína és az USA után) - az iPhone eladásai mintegy 35 százalékkal estek vissza a 2015-ös eredményekhez képest. Ennek egyik oka hogy

Indiában rettenetően drágák az iPhone-ok.

Annyira, hogy ezt májusban még maga Tim Cook is elismerte. A telefonok ára odaát kb. 31 százalékkal nagyobb az észak-amerikainál, ami azt figyelembe véve, hogy az indiaiak vásárlóereje mennyivel kisebb és hogy a funkciók jelentős része nem érhető el odaát kissé talán kissé túl komoly ellenszél az Apple aranytojást tojó tyúkjának. Csak Svédországban, Indonéziában és Brazíliában kell többet perkálni a jószágért.

Míg 2015 második negyedévében még 1,2 milliót sikerült eladni, idén már csak 800 ezret, ez pedig kihatással volt az Apple amúgy sem roppant erős helyi mobilpiaci részesedésére is. A tavalyi 4,5 százalék idén tavaszra a permafroszthoz hasonló ütemű olvadással meg sem állt 2,4 százalékig.

A megoldást a szakértők a több szolgáltatói együttműködési megállapodástól, kompetitívebb árazástól és a nagyobb kiskereskedelmi jelenléttől várják. Mert ez utóbbi ugyanis nem olyan komoly, mint amilyet a piac fontossági alapján várnánk. Ennek oka az ország szigorúan szabályozása, aminek alapján az eladott termékek legalább 30 százalékban helyben kell készüljenek.

Szerencsére a helyzet változni látszik, az ország jelenlegi miniszterelnöke, Narendra Modi hajlandóságot mutat a mindenféle csúcstechnológiai cégekkel való kivételezésre - ez Cupertino esetében három további év haladékot jelent a szabály alól felmentésben - eddig legalábbis.

Ez persze csak kis segítség, az Android nyomasztó fölénye ellen ez sem lesz elég. A helyi piac ugyanis mindeközben nő és ez túlnyomórészt még a Google platformjának malmára hajtja a vizet - jelenleg 97 százalékos részesedés az övék.