Az okosóra annyira új termékcsoport, hogy fogalmunk sincs a természetes életciklusáról. Ami ilyenkor árulkodó lehet: az eladások. És az Apple Watch eladásai egy új készülékért sírnak.

og_buy.png

Az Apple még mindig piacvezető ugyan, 2016 második negyedévében 47 százalékos piaci részesedéssel. Csakhogy ez a részesedés egy évvel korábban még 72 százalékos volt - annak ellenére, hogy korántsem elsőkét léptek erre a piacra.

Mennyiségben is csökkentek az eladások: 2016 második negyedévében az IDC felmérései szerint, mindössze 1,6 millió Apple Watch-ot adtak el, miközben egy évvel korábban 3,6 milliót szórtak ki. Persze a piac is csökkent, csak nem ennyire: 5,1 millió eladott készülékről 3,5 millióra zsugorodott a terület, per negyedév.

Az Apple Watch használók azonban elégedettek a termékkel, mint minden más Apple cucc esetében, itt is kimagasló a pozitív visszajelzés. De az látszik, hogy az okosóra piacra ráférne egy Apple Watch 2, mégpedig olyan, ami az egész területet kirángatja a lejtmenetből.