Azt hiszem, sem Csaba, sem én nem vagyunk egyedül ezzel a problémával: a Mavericks telepítése óta a Mail meghülyült. A legidegesítőbb hülyesége az lett, hogy vagy egyáltalán nem jelzi a Dockon és a jobb oldali Mailbox-hasábban az olvasatlan leveleink számát, vagy rosszul mutatja. A lenti képen látjátok, ahogy három olvasatlan helyett csak kettőt mutatott, az összes fiókomra vonatkoztatva meg 20 helyett négyet, ami még ellenségek között is rohadt nagy sumákolás. 

Screen Shot 2013-10-26 at 18.26.09.png

És ami ilyenkor jön: a windows-kodás. A fórumok bújása, a megoldások keresése, különféle veszélyes és veszélytelen módszerek kipróbálása. Ami helyett inkább dolgoznál, vagy elmennél olvasni egy parkba.

Nekem az egyik módszer bevált. Itt találtam, Linc Davis Level 10-es fórumozó osztotta meg.

Most leírom ide is a menetét, de figyelem: mindenki a saját felelősségére kotor bele a saját programjaiba. Ha valami rosszul sül el, nem biztos, hogy tudunk segíteni. Mindig kell egy full backupot készíteni az ilyen megmozdulások előtt, hogy vissza lehessen állítani a rendszert a káosz születése előtti pillanatra.

Tehát a lépések:

  • Backupoltam az összes levelemet, pontosabban a teljes Mail könyvtárat. (ezt itt találod: ~/Library/Mail) A Finder Go to Folder... utasításával tudod elérni, lásd két ponttal lejjebb
  • Kilép a Mailből
  • A Finder menüsávján kiválasztottam a Go menüpontot, majd a Go to Folder... -re nyomtam (innen érjük el gyorsan a rejtett mappákat)
  • Beilleszt:
    ~/Library/Mail/V2/MailData/Envelope Index
  • Itt láthatsz nevében több "Envelope Index" kezdetű fájlt is. Ezeket áthelyeztem valahová, ahonnan elérhetem később őket, ha gond van. A lényeg, hogy a Library/Mail/V2/MailData mappából tűnjenek el.
  • Logout az OS X-ből
  • Login
  • Elindítottam a Mailt újra. A program elkezdi újra importálni az üzeneteidet, ami akár fél óráig is eltarthat. Ez idő alatt a tárhelyem hol csökkent, hol nőtt, a végén 5 gigával többel fejeztem be a műveletet, mint ami előtte volt. So much win.

    Screen Shot 2013-10-27 at 11.48.11.png

  • Mihelyt újra leindult a Mail, minden rendben működött, az olvasatlan leveleket helyesen jelenítette meg.
  • Az elején lementett Envelope Index fájlokat kitöröltem
  • A fenti kép miatt elgondolkozom, hogy egy óriási nagytakarítást csinálok a fiókjaimban, 110 ezer levél az még egy erdőnek is sok