Az Apple mobilja meglehetősen intenzív növekedésen van túl egy eleve intenzíven növekvő piacon, és a két tényező együtt szuperintenzív ugrást jelentett a darabszámban.

Egy éve még csak 9,9 százalékos részesedése volt az Apple-nek a kínai okosmobilpiacon, amit mostanra 17,3 százalékosra növelt az elemzők szerint az iPhone úgy, hogy a legnagyobb helyi szolgáltatónál, a 650 milliós bázissal bíró China Mobilnál még csak nem is kapható a készülék. A következő generáció állítólag az elsőszámú szolgáltató kínálatában is megjelenik, ami erőteljes löketet adhat az eladott darabszámnak.

Érdekesség egyébként, hogy a júniussal záródó negyedévre a kínai okosmobilpiac lett a legnagyobb a világon 33,1 millió készülékkel, míg a korábbi piacvezető Egyesült Államokban csak 25 milliót adtak el ugyanebben az időszakban. A kínai piac 164 százalékos növekedésen van túl, ami az iPhone eladásaira nézve azt jelenti, hogy a tavalyi 2 millió után idén már 5,7 milliót értékesítettek a készülékből.

És ahogy írtam, a legnagyobb szolgáltatónál még nem is kapható a mobil.

Kínában egyébként továbbra is az Android a legerősebb okosmobilplatform 69,5 százalékkal, az Apple jelenleg a második, a Nokia 11,2 százalékával a harmadik, viszont az iOS jelenleg a kínai előfizetők kétharmadának nem is elérehető.