Amikor bemutatták a tabletet, rögtön megjelent milliónyi elképzelés arról, hogy miként tudja majd azt hasznosítani a kereskedelem. Hasonlóan, mint annak idején a Microsoft nyomogatható asztalának, a Surface-nek a premierjekor, a különbség mindössze annyi, hogy az ötletek jelentős része az iPad esetében meg is valósult.

Az egyik ilyen jóslat volt, hogy a tablet majd étlapként fog üzemelni, ami néhány amerikai étteremben gyorsan realitássá vált, itthon viszont jó hosszan kellett várni az ilyenfajta alkalmazásra. És most sem valamelyik fiataloknak szánt gyorsétteremben bukkant fel az iPad, hanem Budapest egyik csúcshoteljében, a Kempinskiben.

Ott is a Giardino étteremben, ahol borlapként funkcionál a tablet. A hotel közleménye szerint tavaly októberben digitalizálták be a kínálatot és azóta tele vannak jobbnál jobb tapasztalatokkal. Egyrészt környezetbarátnak tartják a beruházást, hiszen nem kell többé az elhasználódott borlapok újranyomtatásával foglalkozni, bár nem vagyok biztos abban, hogy egy mindennapi töltést igénylő tablet zöldebb, még akkor sem, ha akár csak két-háromévente kell lecserélni.

Lényeg, hogy a kínálat sokkal átláthatóbb lett: jobb minőségű képekkel dolgoznak, folyamatosan frissíteni tudják a listát annak megfelelően, hogy épp milyen borok vannak a pincében és részletesebb leírást tudnak adni a bor jellegére vonatkozóan.

További remek lehetőség a kategorizálhatóság, mostantól egyetlen koppintással lehet tájegységre vagy fajtára szűrni, amitől minden borkedvelő erős izgalmi állapotba jön.

Köszönjük az Urbanistának a találatot!