Készült egy felmérés, amit erős almás dominanciát mutat az Egyesült Államokban. A Piper Jaffray 600 fiatal megkérdezésével végzett kutatásából kiderült, hogy a diákok 22 százaléka tervezi egy iPhone vásárlását a következő fél évben. 15 százalékuk már ma is iPhone-tulajdonos, míg fél évvel ezelőtt még csak 8 százalékuknak volt ilyen készüléke. Az iPod piaci részesedése szintén nőtt a körükben, 87 százalékra a korábbi 86 százalékról. A fiatalok 40 százaléka vásárolt már legálisan online zenét, 93 százalékuk viszont az iTuneson keresztül.

Azért érezhető némi visszaesés is: tavasszal még a diákok 100 százaléka gondolta úgy, hogy ha vesz valamilyen mp3-lejátszót, az csak is iPod lehet, ma már csak 74 százalék jut az Apple-nek, és nyilván a Zune HD-nek hála 13 százalék a Microsoftnak. A Sony is megjelent a kanyarban, jelenleg 9 százalékot hasít ki magának a vágytortából.

Ettől függetlenül nyugodtan hívhatjuk a mai Amerika diákjait Generation i-nek.