Az AdWhirl mobil hirdetésszervező cég elkészített egy kis kimutatást az ingyenes iPhone-alkalmazásokról. Megtehette, hiszen állítólag az AppStore top50 programjainak több mint 10 százalékát ők szolgálják ki hirdetésekkel, valamint havi 250 millió reklámmegjelenés mögött ők állnak.

Mert ugye lehet pénzért árulni alkalmazást, meg ingyen. Ekkor azonban érdemes hirdetni a programban, hogy ebből legyen bevétele a fejlesztőnek. Korábban azt hallottuk, hogy a free alkalmazások nem hoznak túl sok pénzt a konyhára, pedig a kimutatás szerint összejöhet belőle néhány zsíros kenyér.

Az ingyenes alkalmazások száma tehát ezért töretlenül magas: van benne lehetőség. Akik a free top 100-as listára kerülnek, azok átlagos napi bevétele 400 és 5000 dollár között van. Jól látjátok, napi.

Ez ellentmond a korábbi Pinch Media felmérésnek, ott a készítők azt állították, nem lehet annyit kérni egy hirdetésért, ami visszahozná a befektetett költségeket. Átlagosan 8-9 dollárt kellene keresni ezer megjelenésenként (CPM), hogy megérje a dolog, de a piac csak 50 cent és két dollár közötti összeget hajlandó kifizetni.

A dologra magyarázat lehet, hogy a mostani felmérés egy szűkebb réteget vett vizsgálat alá. A top 100-asok, azon belül az AdWhirl ügyfelei között viszont ezek szerint előfordulnak naponta milliót keresők is.