Úgy látszik, az iPhone mindkét cégnek jó, ezt maga a Google jelentette be a barcelonai Mobile World Congressen. Vic Gundotra, a mobilfeladatokért felelős üzletág feje a Financial Timesnak adott nyilatkozatában arról vallott, hogy az iPhone-ról ötvenszer annyi keresést indítanak, mint bármelyik másik mobiltelefonról, ami tényleg nagyon nagyon nagyon nagyon nagy különbség.



Senki nem mondhatja, hogy az iPhone hibátlan telefon, de tény, hogy az Apple megint megcsinálta: pusztán a kezelés leegyszerűsítésével, a felület átláthatóvá tételével, a felesleges extrák kidobásával létrehozott egy olyan készüléket, amit használnak is az emberek.

Ami sokak szemében csak parasztvakítás, látványos, de felesleges dizájnelem, az a hétköznapi embernek nem más, mint mézesmadzag: a tapogatható kijelzőn, a dögös menün, a látványos ikonokon át vezet a valódi szolgáltatásokig a júzer útja.

Pont mint a Mac OS-nél, mondjuk a Time Machine esetében: milliárd éve vannak már backup-alkalmazások, de ilyen látványos alig akadt, és az időgépnek hála olyanok is elkezdték menteni az adataikat, akik korábban azt sem tudták, mire lenne az jó.

Aki ezt nem érti meg, az sosem lesz képes használható készüléket gyártani, vásárló-oldalon meg sosem vesz majd iPhone-t. Ők azok, akik azt hiszik, hogy a funkciók fontosabbak, mint a megjelenés, pedig lószart: ez csak akkor lenne igaz, ha robotok lennénk. A magam részéről én örülök, hogy nem vagyok az.