almalé és kungfu Rólunk

Szülői felügyelet macOS alatt: mit szabályozhatunk és hogyan?

Na, ez az a témakör, amivel kapcsolatban általában a “leszarom” szó ugrik be mindenkinek. Kit érdekel, hogyan lehet korlátozni a tartalomhoz való hozzáférést a gépen? Semmilyen korlátozást nem tűrök!

Egészen addig, amíg először nem adja oda a gyereknek a laptopját, vagy nem engedi az iMacje közelébe a kis szarost, aki titokban minden bizonnyal egy potenciális NSA-hacker, és épp a karmait élezgetné a gépünkön. De komolyra fordítva: tényleg jogos az igény, hogy a gép kijelzőjén ne jelenjenek meg random állatságok a gyerek arcába tolva csak azért, mert mondjuk rákeres egy ismeretlen kifejezésre, vagy rákattint egy spamre, esetleg a hülye osztálytárs tréfájára. Vagy épp szeretnénk nagyjából sejteni, kivel és hogyan kerülnek kapcsolatba a neten keresztül.

Ilyenkor jövünk rá, hogy a Mac nemcsak a kisegítő lehetőségekben, de a szülői felügyelet beállításaiban is eléggé fejlett.

Itt találunk egy leírást ahhoz, hogyan állítsuk be a Szülői felügyeletet. Először is kell egy másik felhasználót beállítani magunkon kívül, ez lesz a gyerek, ugye. De a System Preferences - Parental Controls alatt ez a lépés gyorsan elvégezhető.

screen_shot_2017-02-17_at_16_10_09.png

Ezután erre a felhasználóra az alább részletezett beállításokat tehetjük meg. Figyelem: egyes korlátozások durvának, erősen korlátozónak tűnhetnek, a poszt nem szeretne állást foglalni, hogy milyen magas kerítés az egészséges egy adott életkorú gyereknek. Nem is nagyon lehet ezt megmondani, akinek a gyerekét már zaklatták, nyilván kevesebbet engednek, mint azok, akik teljes biztonságban érzik magukat.

Tovább olvasom


A Mac-használók kétszer aktívabb szerelmi életet élnek. De mit használnak azok, akiknek nincs szerelmi élete?

Pár napja volt itt egy felmérés, hogy az Mac-használók kétszer aktívabb szerelmi életet élnek, mint akik más gépet használnak.

Na, most kiderült, melyik készülékek használói nem élnek egyáltalán szerelmi életet.

OnePlus ftw! (csak az nézze tovább az első percnél, akinek bírja a gyomra az ilyesmit):



WWDC 2017: június 5-9, San José

Az Apple bejelentette, hogy az idei WWDC-re június 5. és 9. között kerül sor San Joséban. A helyszín tök nagy meglepetés, hiszen eddig inkább San Francisco volt a házigazda, San José utoljára 2002-ben játszott. Persze szó se róla, közelebb van az Infinite Loophoz és a Campus 2-höz, szóval ezért is megéri váltani. 

wwdc-2017.jpg

A helyszín egyébként ugyanakkora, mint a Moscone Centerben, 5000 fejlesztő és 1000 Apple-mérnök fér majd be. Ha minden az eddigiek szerint megy majd, akkor június 5-én este hétkor közvetítjük a keynote-ot, amin az új macOS-t, iOS-t, watchOS-t és tvOS-t mutathatják be, hol kisebb, hol nagyobb újításokkal. De mindegyik rendszert érinti a frissítéshullám Phil Schiller állítása alapján.

Késő márciusban kezdik árulni a jegyeket, a korábbi évekkel megegyező áron.

A meghívó elég semmitmondó lett egyébként, a rövid szövegből pedig kiderül, hogy az Apple liberális, és meg akarja váltani a világot, de ezt már mind tudtuk. A mocskokról.



Új iPad billentyűzet jöhet az iOS 10.3-ban

Az iOS 10.3 a bétájában talált egy elrejtett kódot Steven Troughton-Smith fejlesztő. Igazából már az iOS 10.0 óta ott van a kód, de csak most bukkantak rá. Ez pedig egy új billentyűzetet kapcsol be az iPadeken.

 

 

Egyrészt bármilyen gombon suhinthatunk, ekkor szóköz vagy backspace lesz a kiadott parancs. Másrészt bemutatkozik az úsztatható billentyűzet, vagyis oda húzom a keyboardot, ahová akarom. És trackpadként is használhatom. Nem tudom, minek.

Az lehet, hogy az új billentyűzetet a márciusra várt iPad-frissítéssel mutatják majd be, és élesítik. Vagy soha.



A számok azt mutatják, hogy az Apple újra a pályán van

Két nagyon pozitív statisztikát olvashatunk mostanában az Apple-ről. Az egyik, hogy a részvény árfolyam ismét elért egy all-time rekordot, hétfőn 133,29-re mászott fel a papír ára. A másik, hogy az iPhone piaci részesedése az okostelefonok piacán átvette a vezetést a Samsungtól.

Természetesen a két hír nagyon is összefügg. Gyakorlatilag ugyanaz.

A részvény árának köszönhetően a cég 700 milliárd dolláros piaci kapitalizációt tud felmutatni, ami 70 milliárddal elmarat a két évvel ezelőtti rekordhoz képest. Ez úgy lehetséges, hogy azóta rengeteg részvényt vásárolt vissza az Apple, így kevesebb elérhető a piacon. De ki számolja? Se a 700-at, se a 770 milliárdot nem lehet ésszel felfogni, akkor meg nem mindegy? De, nekünk az.

cok.jpg

Egyértelmű az is, hogy a rekord az iPhone piaci sikerének köszönhető. Hiába nem az iPhone 7 volt a világtörténelem legizgalmasabb telefonfrissítése, a Gartner szerint a 77 millióra feltornászott, eladott iPhone-ok száma, és a Samsung visszaesése 76,7 millió készülékre azt eredményezte, hogy az Apple vezeti az okostelefonpiacot.

Apple – 17.9 %

Samsung – 17.8 %

Huawei – 9.5 %

Oppo – 6.2 %

BBK Communication Equipment – 5.6 % cent

Mégis, a nagy lapok már nyíltan arról írnak, hogy ez így mégsem oké. Hogy a számok stimmelnek, de valami mégis hiányzik.

A CNBC-nél arról olvastam, hogy “ne hagyjuk magunkat átverni” az Apple részvényének ára láttán, mert az nem ugyanabban a piaci helyzetben született, mint két éve az előző. Hosszasan bizonygatja számokkal, miért nem rekord ez, és mikor lesz majd igazán az. Nem mindegy? Úgyis felfelé kúszik a részvény, a befektetők fejőstehénnek gondolják az Apple-t.

A Forbes-on is kijött egy “oké hogy jók a számok...” cikk, ez már érdekesebbre sikerült. Azzal foglalkozik, hogy összehasonlítsa Tim Cook vezetését Steve Ballmer-ével. Látszólag nem sok a hasonlóság, mégis sok a közös pont. Leginkább az, hogy ahogy akkor a Microsoft, most az Apple is arra épít, hogy milyen hatalmas felhasználói bázisa van. Az eladott iPhone-ok puszta mennyisége magas árrést, és rengeteg eladható szolgáltatást eredményez, és Tim Cook ugyanúgy áll hozzá ehhez a nagy felhasználói bázishoz, mint annak idején Ballmer a Windowshoz - írja a cikk.

Le akarja fejni őket, minél több tejet kiszívni belőlük.

Persze egyelőre nem látni, hogy fog megváltozni a piac, ami után ez a felhasználói bázis nem ér majd sokat. A cikk sem tudja megmondani. De a változás jönni fog, gyorsabban, mint a történelemben bármikor. És az a cég, ami nem az innovációkra fekteti a hangsúlyt, hanem a minél több iPhone eladását gondolja elsődleges céljának, lemaradhat, amikor a piac hirtelen elfordítja a fejét másmerre.

De tény, hogy én nem tudom elképzelni, hogy az okostelefonok, korunk kenyérpirítói kimennek a divatból. De az asztali gépekről ugyanezt gondoltam anno.