almalé és kungfu Rólunk

Hogyan játsszuk ki az iOS 150 megabájtos mobilletöltési korlátozását?

Nem először kapom ezt a kérdést, és nem először futottam bele én sem: az otthonomban 3 megabiten kapom az internetet (ne is kérdezzétek), a mobilnetem meg tízszer ilyen gyors, és éppen ezért korlátlan. Sokkal szívesebben töltenék le egy egy-két gigás App Store-os programot tehát úgy, hogy kikapcsolom a wifit, és 4G-n rántom le a cuccot.

Csakhogy iOS-en, App Store-ban 150 megabájtban limitálták a mobilneten letölthető adatmennyiséget, ami a korlátlan csomagok egyre több teret nyerő világában kezd teljesen avíttas szabállyá válni (tavaly szeptember előtt még 100 megabájt volt ez a korlát). Jó, valójában, mivel egy csomó játék 160-180 mega, az Apple a 150 megabájtot sokszor engedi ezekre is, de a nagyobb anyagoknál mégis csak ezt látjuk:

img_3656.PNG

Jó lenne, ha lenne egy egyszerű kis csalás, amivel mégiscsak elérhető, hogy letölthessünk akármekkora programot az App Store-ból.

Tudjátok mit? Van.

A trükk a következő: amikor elindítjátok mobilnetről a program megszerzését az App Store-ban (LETÖLTÉS), az iOS azonosít titeket Touch vagy Face ID-val, és a fenti ablak felugrik: közli, hogy nem tudja letölteni a tartalmat, csak ha wifi hálózatra csatlakozol. Nyomj OK-t. Ekkor az asztalon megjelenik a program ikonja is halványítva, mutatva, hogy ott lesz majd, ha egyszer le tudja tölteni.

Menjünk be a Beállítások — Általános — Dátum és Idő alá, kapcsoljuk ki az automata időbeállítást, és állítsunk be egy tetszőleges jövőbeli dátumot. Lépjünk ki, és azt látjuk, hogy az asztalon máris elkezdi tölteni a programot az iOS.

img_3657.PNG

Szívesen.



Egy elég fasza játékot nyomtak át egy az egyben iOS-re

Gyorsan kezdem a dolog aktuális részével: még tart a Steam karácsonyi akció, egész pontosan egy órán át, és a poszt témáját adó Life is Strange játék jelenleg is sokkal olcsóbban vásárolható meg itt Macre. Nem kell hozzá erőgép, a tavalyi MacBook Air-emen simán elmegy.

Viszont azért megdolgoztatja a ventilátort.

Éppen ezért - meg azért, mert a gépemen nincs sok szabad hely - valami hirtelen gondolattól vezérelve megnéztem, megvan-e a játék iOS-re is. Azért furcsa ez a feltételezés, mert a játék Unreal motorral megy, elég komoly 3D-s környezetben mozoghatunk szabadon, miközben a kameranézet egyfolytában váltogat, sokszor még akkor is, amikor egyhelyben ülünk, nagyon szép filmes hatást elérve.

Legnagyobb meglepetésemre a játék elérhető volt iOS-re, méghozzá teljes valójában (nem úgy, mint a népszerű  PC-s játékok újragondolt, platformjátékká egyszerűsített verziói), és ugyanúgy, vagy talán picit szebben futott az iPhone SE-men, mint a MacBook Air-en.

Azóta ezzel játszom, amikor időm engedi. Általában egy-egy órát szánok rá, de utána érdekes módon nem azt érzem, hogy játszottam. Azt éreztem, mintha egy jó sorozatot néztem volna.

A játék egy képzeletbeli amerikai városkában, Arcadia Bay-en játszódik, mi pedig egy ottani diák, Maxine "Max" Caulfield szemszögéből látjuk az eseményeket. Maxnek az egyik órán különös látomása lesz, egy tornádót lát, ami a helyi világítótorony mellett szedi szét a környéket. Max ezután nem sokkal észreveszi, hogy rövid időtávra vissza tudja forgatni az időt: amikor a tanár kérdezi, és rossz választ ad, az egészet újraéli, és ezúttal már a helyes választ mondja.

Itt már mi irányítjuk a karaktert: mi választjuk ki, mit mondunk a kérdésekre, az óra után pedig mi döntjük el, hová megyünk, kivel beszélgetünk a folyosón, és főleg mi választjuk ki, hogy az ellenségeinkből barátokat vagy még ádázabb ellenségeket változtatunk, és hogy a barátainkkal elmélyítjük a kapcsolatot - kockázatokat vállalva -, vagy magányos farkasként éljük az iskolás életünket. De a választásunkat gyorsan meg tudjuk változtatni: fél percet simán vissza tudunk pörgetni bármikor, hogy azt tegyük, ami szerintünk tényleg helyes. Csakhogy a döntéseinknek vannak hosszú távú következményei, amivel később szembe kell majd neznünk - ezt nem tudjuk kikerülni.

A viszonylagos nyugalom nem tart sokáig: a mosdóban egy gyilkosság tanúi leszünk. Egy régi barátunkat - akivel évek óta nem találkoztunk, hiszen sokáig távol voltunk a szülővárosunktól - lövi le az egyik diák. Visszaforgatjuk az időt, és meghúzzuk a tűzjelzőt. Gyilkosság lefújva.

348218193.jpg

Innentől beszippantanak az események, amik egy eltűnt diák, Rachel Amber körül kezdenek pörögni. Az egész egyre inkább hasonlít a régi Twin Peaks sorozatrészekre, azzal a különbséggel, hogy itt mi irányítjuk a főhőst, és hogy nagyon is aktuális kérdésekkel kell megküzdeni. Folyamatosan figyelnünk kell a telefonunkat, mikor kapunk üzenetet valakitől, használhatjuk a közösségi oldalakon szívatási lehetőségeit, vagy küzdhetünk ellene. Közben figyelnünk kell a tanulmányainkra is: minél több jó fotót kell készítenünk, hogy bemutathassuk a művészeti tanárunknak. Viszont a viharfelhők egyre gyűlnek körülöttünk, a háttérben sokan elkezdenek áskálódni ellenünk, közben a városnak talán csak napjai vannak hátra.

2830328-lifeisstrange_conceptart_16_1426514596_03_2015_01.jpg

A játék december 14-e óta elérhető iOS-re, egyelőre az első három epizód tölthető le. Az alapjáték első résszel 1090 Ft, a második epizód 349 forintos in-app-purchase-szel megszerezhető. A többi rész (összesen még három) kábé egy ezres lesz darabonként, de egyelőre csak az első három portolása van kész (van egy ingyenes lite verzió is kipróbálásra). Ha kíváncsiak vagyunk, Macen ingyen lejátszhatjuk az első epizódot, a többi rész 20 euró helyett most darabonként 5 euróért megvásárolható.

Így a teljes játék Macen 20 euró, 6200 forint, iOS-re pedig az alapjáték a season pass-szel 4400 forint körül van. Mindenki döntse el, melyiken játszana, de szerintem próbáljátok ki. Én sosem szerettem ezt a gyűjtögetős, puzzle-os, beszélgetős játékokat, de ez a modern Twin Peaks nagyon beszippantott.



Mit várunk 2018-ban az Apple-től?

Akit nem érdekel a nemapple, pörgessen 0:33-ig (mondjuk előtte is csak 32 másodperc van). 



A Maceket is lassíthatja az Apple nemsokára (az Intel miatt)

Nem elég, hogy az Apple az iOS-es lassítós ügyben épp a kellemetlen perceit éli, az Intel processzorairól is kiderült egy kínos részlet. Konkrétan olyan hardverszintű biztonsági hibával építették az elmúlt tíz évben a chipeket, hogy most a Microsoft, a Linux és az Apple operációs rendszereiben kell megoldást találni a problémára.

intel_copy.png

A biztonsági rés hozzáférést ad a bejelentkezett felhasználóknak és a támadó szoftvereknek a kernel memóriához, ahhoz a területhez, amihez épphogy semmilyen hozzáférést nem lenne szabad engedni, az érzékeny tartalom miatt.

Noha az új processzorokban az Intel dolga rendet rakni, a jelenleg is működő számítógépeknél operációsrendszer-szinten kell valamit kitalálni, és ez nem lesz könnyű. A Register riportja rámutat, hogy az újfajta processzor-memória kapcsolat, ami megvalósítja a biztonságot,

5-30 százalék közötti lassulást okozhat majd.

Többet nem tudni az ügyről egyelőre, a hiba és a javítás jellege a probléma megoldásáig nem kerül nyilvánosság elé.



Szétkapták az új iMac Prót

Az iFixit szétszedte az Apple legújabb asztali gépét, az 1,8 millió forintról induló iMac Prót. Lássuk, mit találtak odabent.

imacproteardownifixit-800x600.jpg

Az első legfontosabb változás, hogy a memóriacseréhez korábban az iMacek házán található retesz ezen a modellen nem található. Az Apple szeretné, ha a RAM cserét csak Apple szervizben végeztetnék el a vásárlók, mindenesetre az iFixitnek sikerült a memóriabővítés. A CPU és az SSD elméletileg cserélhető, a kialakítás legalábbis lehetővé teszi, de mivel mindegyik egyedileg az Apple-nek készült, nem tudni, használható gépet eredményezne-e egy tényleges csere standard elemekre.

imacproifixitteardown2-800x600.jpg

A belső kialakítás teljesen különbözik az eddigiektől: az új hűtési rendszer, amire a Xeon-W és a Radeon Pro Vega GPU-k miatt volt szükség, nagyobb ventilátorokat és elszívási rendszert tett szükségessé.

A kijelző ugyanaz az LG, amit a sima 5K-s iMacben találhatunk, de azért a kettő nem cserélhető ki: mások a kábelek és a kameraelhelyezés.




süti beállítások módosítása