Az Apple májusban, a GDPR előírások élesbe fordulásakor vezette be, hogy a privacy.apple.com oldalon keresztül az EU polgárai lekérhetik az összes adatot magukról, amit a cég tárol. Én 2007 óta vagyok Apple-felhasználó, vagyis 11 éve, ennyi idő alatt töménytelen mennyiségű adatuk lehet rólam, gondoltam én. A Facebook botrányaiból indultam ki, a nagyüzemi adatgyűjtés, értékesített adatok, profilozás, “kitaláljuk, amit te nem is tudsz magadról” hírekből. Mivel minden cég gyűjt adatokat a felhasználókról, valahol az Apple is sokszor ebbe a kalapba esik.

Mondhatjuk, hogy nem AZÉRT gyűjtik, meg nem ANNYIT, de végül is most először láthatjuk, mennyi az annyi.

Nevetségesen kevés.

A weboldalon keresztül be kell jelentkezünk az Apple ID-nkkal, majd kérni egy adatigénylést, az első menüponttal. Ezek közül lehet választani, ha mindre kíváncsi vagy, mindet kérheted:

ke_pernyo_foto_2018-06-12_21_46_17.png

Valamint a combosabb adatok, a képeid, a felhőben tárolt fájljaid és leveleid. Ezek az adatok gigabájtokra rúghatnak, de nem is igazán ezek azok, amik miatt aggódunk alapesetben.

ke_pernyo_foto_2018-06-14_8_42_06.png

A többi fájlban csv-ket és ics fájlokat találunk, amik esetemben sokszor üresek voltak. Olyan adatok ezek, amik szükségesek a szolgáltatások ellátásához: mikor milyen ügyünk vagy bejelentésünk volt, milyen készülékeink vannak, egy log file arról, mikor mire használtuk az iCloudot az utóbbi időben, és így tovább. Elég unalmas olvasmány a táblázat, hogy a telefonunk hány óra hány perckor töltött le egy fotót.

Amik érdekesek:

CallHistory.csv

Ez a híváslistánk, ami 554 sorból áll esetemben. Ez pedig sokkal több, mint a telefonon látható 100 bejegyzés, így ha vissza akarunk nézni egy korábbi hívásunkat, érdemes itt lekérni az adatunkat. Az “Egyéb Adatok” alatt találjuk.

Locations.xml

Ezen aggódhatnánk alapesetben, de összesen egy darab 2006-os lokációm volt elmentve a táblázatban.

VIP és recent mailcímek

Ezek is letölthetőek, utóbbi elég combos méretű. Ebben sincs meglepő, de ha esetleg kinyernénk ezeket az adatokat táblázatban, itt megtehetjük.

vcards konktaktok

Az összes kontaktunk letölthető vcard formátumban. Ez sem egy csodálatos dolog, de ha gyorsan és hatékonyan akarjuk ezt megtenni, ide érdemes jönni. iCloud Kontaktok alatt találjuk.

A lekérdezést itt tudod elindítani.

Én nem találtam olyan információt magamról a fájlok között, amin minimálisan felvontam volna a szemöldökömet, vagy azt mondtam volna, hogy jé. Ha tényleg ennyit tud rólunk a cég, akkor szinte semmit nem tud rólunk.