Figyelitek milyen gyakoriak mostanában az autós hírek Cupertinoból? Pár hete írtuk ugye, hogy az a hír járja, hogy mégiscsak teljes autó készülgethet a platform helyett, tegnap ugye az Uber-es gázolás, ma pedig itt a következő, azt írja a sajtó, hogy figyeldoda:

robbanásszerű növekedésnek indult az Apple autonóm Lexus-flottája

A kutatás-fejlesztés új fázisba léphetett, ugyanis exponenciálisan nő a kocsipark mérete. 2017 áprilisában három autóval indultak, ami idén januárra 27-re hízott, mostanra pedig a California Department of Motor Vehicles nyilvántartása alapján összesen 45 ilyen autó rója az állam útjait - kutatta ki a Financial Times.

dmyv6ozvoaazcip.jpg

A dolog jelentőségét emeli, hogy a nyilvántartások alapján ez több, mint amennyit az Uber, a Tesla vagy a Google Waymo-ja üzemeltet Kaliforniában, igaz ők mostmár inkább Arizonába helyezték át a menetpróbák fők helyszínét. A tesztflotta mérete egyébként az államon belül csak a General Motors Cruise Automation nevű alvállalatáétól marad el, akik most épp 110 járműnél járnak. 

Ennek fényében újra elkezdett felpörögni a vita arról, hogy akkor most mi is a helyzet a Project TITAN-nal. Az Apple még mindig nem osztotta meg, hogy mégis mit akar kezdeni a technológiával, egyedül az autók létét és tulajdonjogát ismerte el.

Sokan a komplett elektromos autót emlegetik, én inkább a közösségi autós cégek számára fejlesztett platformra és kapcsolódó AI fejlesztésekre tippelek. Egyelőre nincs se okunk, se bizonyítékunkennél komolyabbat feltételezni. Ti mit gondoltok?

(Egyébként van fejlemény az Uber-gázolásos ügyben is, Tempe rendőrfőnöke szerint nem a technológia a hibás, a hölgy árnyékból lépett a mozgó jármű elé, olyan körülmények között, amit semmilyen módban, akár emberi vezetővel sem lehetett volna elkerülni.)