Az elmúlt hónapokban a blogon lekövettem a 9900 forintos iPhone akksicsere program hazai helyzetét. Legutóbb azt láttuk, hogy három helyet ajánl az Apple cserére: az Andrássy úti iStyle-ban időpontot kell foglalni, az óbudai iCentre-ben ha odatelefonálsz, bármikor viheted, a Cordon Electronics pedig gyorsan cserélné és azonnal, de egy darab akksijuk sem volt legutóbb. Azóta sem szóltak, hogy jött volna készlet, pedig ígérték.

Én végül az iCentre-t választottam, a Bécsi úton. Odatelefonáltam, félretették, odamentem. Előzetesen azt becsülték, két órára kell otthagynom a telefont, addig elkészül a művelet.

A szervizben az ügyintéző lefuttatott egy tesztet, ugyanazt, amit korábban az Apple ügyfélszolgálattal is lefuttattunk. Az iOS-ben van egy diagnosztikai eszköz, ami egy zárt csatornán elküldi az adatokat az Apple rendszerébe, amit az ügyfélszolgálatos és a szervizes is láthat. A teszt után kissé fejcsóválva mondta az emberünk, hogy ebből valószínűleg nem lesz csere.

Na nem a szoftveres teszteredmények miatt, emiatt egyébként sem tagadhatnák meg a cserét, az alanyi jogon jár a szóban forgó telefonok gazdáinak. Inkább azért, mert a telefonom keretantennája úgy nézett ki, mint a Hold felszíne, ráadásul az egyik esésnél a kijelző is kimozdult a helyéről a bal felső sarokban.

dsc08023.JPG

(Amint a képen láthatjátok, én az a fajta Apple-júzer vagyok, aki szereti sokág használni az eszközeit - ha már egyszer minőséget vesz -, és szeretni ezeket az eszközöket nem belecsavarni valamilyen védőtokba.)

Végül tényleg visszautasították az akciós cserét: nem vállalták, hogy szétszedik a telefont, és végül nem tudják összerakni. Még úgy sem, hogy vállalom a kockázatot erre: az Apple szerviz hibátlan Apple termékeket szeretne csak kezelni, megvehetem az akksit, és egy másik helyen kicseréltethetem, ha szeretném (update: az Apple hivatalos szervizei nem árulnak akkumulátort, így náluk nem is lehet vásárolni külön, csak akkor, ha maguk építik be)

Nem vagyok mérges senkire, én ejtettem le a telefont, és tényleg kiáll a síkból a kijelző az egyik sarkon. Én mondjuk ezt észre sem vettem, egy milliméterről beszélünk, és a teló hibátlanul működik. Nem is ezért írtam a posztot, nem a hivatalos szervizek, vagy úgy egyáltalán az Apple előírások tökösségét kérem számon. Egy szám ütötte meg a fülemet: 93.

Kilencvenhárom százalékosra értékelte ugyanis az Apple diagnosztikai szoftvere az akkumulátorom állapotát, több mint hétszáz feltöltés és lemerülés után, úgy, hogy mostanában néha kikapcsolt 20 százaléknál (korábban ilyen nem volt), illetve kábé feleannyit bír egy feltöltéssel, mint amikor megvásároltam.

Ez a kilencvenhárom százalék azért volt nekem furcsa, mert én 50-re saccoltam volna, a saját szubjektív, fogyasztói szempontjaim alapján. Az, hogy az Apple ennek ellenére ilyen magas számot hozott ki, megmutatja, hogyan állnak majd az akkumulátorok állapotának visszajelzéséhez a későbbiekben, amikor átláthatóságot ígérnek.

Ahogy az autód üzemanyagszint-jelzője a fogyasztáshoz. Sokáig el sem mozdul majd a 100%-ról, aztán amikor már egyébként is be akarnál már ugrani egy benzinkútra mosatni, akkor rohamosan fogy majd az érték.

Objektív mérőszámok alapján, természetesen.