A Strategy Analytics szokásos, negyedéves, a gyártókat eladási számaik alapján sorba rendező elemzése alapján az Apple 2017Q4-ben az iPhone 8 és X eladásokkal sikeresen a toplista élére katapultálta magát világszerte. Az eladások 19,3 százalékát tudhatják magukénak, amivel végre sikerült letaszítaniuk a szokásos első Samsungot a trónról, amely szintén korrekt negyedévet zárva, 18,6 százalékot szerzett meg.

Mindketten nőni tudtak a tavalyi azonos időszakhoz képest, míg Szöul 0,9, addig Cupertino 1,5 százalékkal hízott, ami annak fényében sem kis fegyvertény, hogy a kínai piac satufékje miatt kissé összecsuklott a mobilpiac. A tavalyi 438,7 millió eladott készülék után idén csak 400,2 millió fogyott, ami a legnagyobb éves visszaesés az okostelefon-piac történetében.

Ebből látható, hogy a nagy kínai és az ebből következő globális megállj inkább a kisebb gyártókat érinti érzékenyen. A Strategy Analytics vezetője, Neil Mawston egyébként hozzátette: ahhoz, hogy az Apple hosszú távon is növelni tudja eladási számait, az olcsóbb szegmens felé kell nyomulnia. Ez a cég történetét és stílusát ismerve elég valószerűtlen.

Valószínűleg továbbra is a korábbi évek modelljeit meghagyva fog majd lefele nyújtózkodni az Apple okostelefon-palettája, erre pedig az olyan feltörekvő piacok megszerzésére, mint India fokozottan szüksége lesz.