almalé és kungfu Rólunk

iPhone X: az iPhone, amire mindig is vágytál?

Vagy csak megint mindent jól elbarmolt az Apple? Mélyteszt:

Az iPhone X megtapogatható és megvásárolható itt.



Beégett az iPhone X-ed kijelzője? Nyugi, ez tök oké - az Apple szerint

Jó eséllyel a jövő hét legfelkapottabb témája lesz az Apple frissen kiadott egyik doksija. Az elsősorban terméktámogatás miatt készült írás amellett, hogy természetesen méltatja az iPhone X-ben lévő új OLED kijelzőt, igyekszik rámutatni a technológia sajátosságaira is.

Miután átverekedtük magunkat a páratlan kontrasztarányon, az elképesztően jó színhűségen, a HDR és Dolby Vision 10 támogatáson és az olyan dumákon, mint a rendszer szintű szín menedzsment, jön maga a fekete leves, melyhez akár merőkanalat is adhattak volna.

Az OLED technológia bemutatásával még egyszer elhangzanak ugyanazok a pozitív és jól hangzó kifejezések, mint egy fejezettel korábban, ám a harmadik bekezdésnél váratlan fordulatot vesz a sztori. Így kezdődik:

"Ha egy OLED kijelzőt oldalról nézünk, feltűnhet a színek, illetve színárnyalatok eltolódása. Ez az OLED kijelzők sajátossága és teljesen normális."

Nagyon halkan jegyzem meg, hogy itt van előttem egy szintén OLED kijelzővel rendelkező Samsung Galaxy S7, amely valahogy nem csinál ilyesmit - hozzáteszem, nem volt még alkalmam hosszabban nyúzni az új iPhone X-et, így nem tudom őket összehasonlítani. Szóval a színárnyalatok változnak (jellemzően kékes-zöldes irányba), ha nem pont szemből nézzük a panelt, hát, nem túl acélos egy 400 ezres telefontól, valljuk be. Ami viszont ezután jön, az az igazán durva:

"Huzamosabb használat után az OLED kijelzők képi elváltozást is mutathatnak. Ez szintén természetes és magába foglalhat olyanokat, mint a "beégés", melynek során a korábban megjelenített tartalom halvány maradványa látható marad a kijelzőn, miközben a tartalom közben már megváltozott. Extrém esetben, amikor egy nagy kontraszttal bíró kép folyamatosan és sokáig látható a kijelzőn, a helyén keletkező szellemkép jóval tovább maradhat látható."

Mit jelent ez magyarra lefordítva? Azt, hogy a beégésre jó eséllyel nem érvényes a garancia. Bár még nincs hivatalos állásfoglalás a cég részéről, de korábban szinte egyetlen olyan eset sem fordult elő, amikor egy elvárt működésből fakadó rendellenesség beletartozott volna a mezei egy éves jótállásba. Azok, akik megvásárolják a készülékhez az AppleCare+ kiterjesztett garanciát ugyanakkor nyugodtan dőlhetnek hátra - valószínűleg. Ezt egyébként a beégéstől függetlenül is érdemes átgondolni, ugyanis, ha bármi történik a kijelzővel, a cseréje egy pár éves használt iPhone árába is kerülhet, ha pedig a kijelzőn kívül mást is javítani vagy cserélni kell, akkor forintban mérve könnyen beleszaladhatunk egy hatszámjegyű összegbe.

iphonexretinadisplay-800x197.jpg

Az Apple annak érdekében, hogy ezt a nem kívánt jelenséget elkerüljük, több dolgot is javasol:

  • mindig telepítsük a legújabb szoftverfrissítést
  • kapcsoljuk be az automatikus fényerőszabályzást a beállításoknál
  • állítsuk be, hogy a kijelző egy bizonyos idő eltelte után (ha a telefon inaktivitást érzékel) kapcsoljon ki - az értéket lehetőség szerint állítsuk minél alacsonyabbra
  • próbáljuk meg elkerülni, hogy huzamosabb ideig állóképeket vagy változatlan tartalmat nézegessünk maximális fényerő mellett, illetve, ha van olyan alkalmazásunk, mely akkor is bekapcsolva hagyja a kijelzőt, ha nem nyúlunk a telefonhoz, akkor átmenetileg igyekezzünk csökkenteni a fényerőt (helló Apple Maps és navigációs szoftverek!)

A Google már megégette magát a frissen megjelent Pixel 2 XL esetében, amely ideje korán elkezdett a fent leirtakhoz nagyon hasonló tüneteket produkálni, vélhetően az Apple ennek a vásárlókkal vívott harcnak szeretné elejét venni a hivatalos leírással. Kérdés, hogy hányan fognak nekiállni felemelni a hangjukat vagy durvább esetben verni az asztalt, hogy nem ezt várták egy közel félmilliós készüléktől - főleg úgy, hogy az eddigi iPhone-ok LCD kijelzői sosem produkáltak ilyesmit...



Az Apple segít, ha nem tudnád, hogy kell használni az iPhone X-et

A Home gomb és a Touch ID eltűnésével, valamint a Face ID megjelenésével biztos, hogy sokan akadnak majd, akinek kezdetben meggyűlik majd a baja, ha korábbi iPhone-ját egy iPhone X-re cseréli. Annak érdekében, hogy még véletlenül se legyen csalódás a termék friss kicsomagolását illetően, az Apple tegnap, a termék hivatalos megjelenésével egy időben kitett egy videót a cég hivatalos YouTube csatornájára, melyben közérthető módon magyarázzák el a kezelőfelület változásait.

Az útmutatóban emellett szó esik még az Apple Pay-ről, Siri-ről, az új Portrait Lightning-ról és természetesen az új Animojikról is. Mára gyakorlatilag hagyománnyá vált, hogy az Apple minden fontosabb termék piacra dobásánál készít egy-egy hasonló videót, hogy egyszerűbbé és még vonzóbbá tegye ezzel az eszközök birtoklását, illetve használatát. Az első anyagot még 2007-ben, az első iPhone megjelenésekor vették fel.



Tim Cook: az iPhone X csupán egy pár klassz kávéba kerül hetente

A negyedéves pénzügyi jelentés után tartott szokásos konferencia beszélgetésen Tim Cook szemrebbenés nélkül jelentette ki, hogy az amerikaiaknak csupán heti pár jobb minőségű kávéjukba kerül, hogy szert tehessenek egy iPhone X-re. A hasonlatra valószínűleg nem kevesen húzták fel a szemöldöküket, tudván, hogy a 64 gigás változat nettó 999, míg a 256-os nettó 1149 dollárba kerül, ami még arrafelé is igencsak sok pénz - főleg egy telefonért.

Cook aztán rögtön hozzátette, hogy a szolgáltatók többsége lehetőséget biztosít arra, hogy az előfizetők ne egy összegben, hanem havonta fizessenek a telefonért, példaként az AT&T-t felhozva, ahol 30(!) hónapos részletfizetéssel (havi 33.34 dolláros törlesztő mellett) a termék ára pontosan 1000 dollárra jön ki. A szokásos amerikai, adósságokkal operáló üzleti modell tehát még most is működik, így simán eljuthat olyanokhoz is a készülék, akiknek valójában nincs rá pénze.

starbucks-equals-iphone-x.jpg

"Ha belegondoltok, ez csupán pár klassz kávé ára hetente. Sőt, kevesebb, mint egy kávé naponta egy jobb helyen." Cook azt is hozzátette, hogy a legtöbben egyébként is régebbi iPhone-jukat cserélik le, melyekért állapottól és modelltől függően durván 300-350 dollárt is kaphatnak, ez pedig ugye lejön az új iPhone X árából. "Az iPhone-oknak egyértelműen a legmagasabb az újra eladhatósági értéke."

"Ami az árazást illeti, mi mindig a készülékek értékét vettük alapul. Nem törekszünk arra, hogy a létező legmagasabb árat aggassuk rá a termékeinkre (...), csupán azt szeretnénk, ha összhangban lenne az ára a benne lévő értékkel és tudással. Az iPhone X például tele van piacvezető technológiákkal. Alig várjuk, hogy az emberek élőben is megtapasztalhassák mindezt."

Az Apple tehát továbbra is erősen támaszkodik a szolgáltatókra, főleg egy ilyen drága modellnél, melyet még kevesebben engedhetnek majd meg maguknak, mint bármelyik korábbit. A részletfizetés, amit Cook is említett így kulcsfontosságú lehet, ha durva számokat szeretnének látni a következő negyedéves pénzügyi jelentésnél. A megjegyzés nyilván nem volt véletlen, hiszen közeleg a karácsonyi időszak, ami az egyik, ha nem a legerősebb időszak értékesítés szempontjából.



BREAKING: Brutális negyedévet zárt az Apple

Az Apple közzétette szokásos negyedéves pénzügyi jelentését, melyben több rekordnak is szemtanúi lehetünk. A vállalat 52.6 milliárd dolláros árbevétel mellett 10.7 milliárd dolláros nyereséget termelt a július 1. és szeptember 30. közötti időszakban, amely közel 13, illetve 19 százalékkal magasabb a tavalyi év ugyanezen időszakánál. Az 52.6 milliárd dollár egyébként a valaha volt legmagasabb negyedéves árbevétel a cég történetében. Ha valakinek véletlenül lenne Apple részvénye, akkor jó, ha tudja, hogy november 16-án ismét osztalékfizetés várható. Ez a gyakorlatban 0.63 dollárt jelent minden egyes, november 13-án birtokolt részvény után.

revenue.jpg

iPhone-ból úgy fogyott 46.7 millió darab (amely 1.2 millióval több, mint tavaly ilyenkor), hogy ebben - értelemszerűen - még nincsenek benne a mától kapható iPhone X, valamint a szeptember 22-én/29-én elstartolt iPhone 8 eladásai. Tim Cook szerint éppen ezért kivételesen erős negyed év várható a telefonos üzletágban a karácsonyi szezon érkezésével.

revenue_by_category.jpg

Bár többször temettük már az iPad-et, a termékcsalád hamvaiból feltámadni látszik, hiszen a tavalyi 9.3 helyett 10.3 millió példány talált gazdára a nyáron. A Mac eladások szintén remekül alakultak, a tavalyi 4.9 helyett 5.4 millió gép fogyott. Érdekes adat, hogy míg a leszállított gépek száma 10 százalékkal emelkedett csupán, addig a Mac eladásokból származó árbevétel 25 százalékkal nőtt (5.74-ről 7.17 milliárd dollárra), ami azt jelenti, hogy átlagosan 13.6 százalékkal többet fizettek a vásárlók egy Mac-ért az idei év harmadik naptári negyedévében, mint tavaly ilyenkor.

apple-watch-series-3-trio-800x384.jpg

Két további szegmens is "nagyot ment" az utolsó pénzügyi negyedévben. Az egyik ilyen terület a viselhető eszközök üzletág, amely 75 százalékkal több pénzt hozott a konyhára, mint tavaly ilyenkor. Ha az árbevételt nézzük, ez a terület önmagában kitenne egy Fortune 400-as céget. Azt továbbra sem tudni, hogy pontosan hány Apple Watch fogy negyedévente, Tim Cook mindenesetre arról beszélt, hogy zsinórban ez a harmadik olyan negyedév, ahol 50 százalék körüli növekedés látható.

Ha az Apple Watch-hoz hozzácsapjuk az AppleTV-t, a Beats termékeket, az iPod Touch-ot és az összes kiegészítőt, akkor megkapjuk az ún. Other products (Egyéb termékek) kategóriát, amely 36 százalékot erősödött a tavalyi év hasonló időszakához képest - 3.23 milliárd dolláros forgalmat generálva ezzel.

Ennél már csak a Services (Szolgáltatások) üzletág teljesített jobban, amely 34 százalékos erősödésének köszönhetően az eddigi legdurvább negyedévet produkálta, mióta külön kategóriaként kezelik a cégen belül. Ide tartozik az összes App Store, az Apple Music, az ApplePay, az iCloud, az AppleCare és még egy pár szolgáltatás is. Egy év alatt közel duplájára nőtt az Apple Music előfizetők száma, a teljes üzletág 8.5 milliárd dolláros árbevétele pedig önmagában kitenne egy Fortune 100-as céget.

Ha a teljes 2017-es pénzügyi évet hasonlítjuk össze a 2016-ossal, akkor a számok már egészen máshogy alakulnak, de még így is bőven pozitív a mérleg. Míg a tavalyi esztendőben 215.6 milliárd dolláros árbevétel mellett 45.7 milliárdos nyereséget realizált a cég, addig idén 229.2 milliárdos forgalomhoz már 48.4 milliárdos profit társult.

Aki ennél is részletesebb adatokra kíváncsi, az látogasson el az Apple oldalára és töltse le az ott található beszámolókat.




süti beállítások módosítása