almalé és kungfu Rólunk

Újabb önmegsemmisítő funkcióval bővül a Viber

Biztos, Ti is sokan használtok a Facebook Messengeren kívül más, azonnali üzenetküldésre alkalmas alkalmazást. Az egyik legnépszerűbb az alternatív appok közül a Viber, amely legújabb frissítésével újabb önmegsemmisítő funkciót kap.

Nem is olyan rég köszönthettük a titkos üzenetek funkciót, melyek megtekintésüktől számítva bizonyos határidő leteltével törlődtek a rendszerből. Ezt a fícsört tovább gondolva a cég most egy sokkal komolyabb cuccot pakolt az alkalmazásba, amely első ránézésre remek lehetőségnek ígérkezik, hogy az esetleges félrelépéseket titokban tartsuk vagy más, bizalmas információkat elrejtsünk a világ elől.

viber-secret-chats-800x407.jpg

A titkos chat (Secret Chat) olyan beszélgetéseket jelent, melyek szintén csak meghatározott ideig lesznek visszaolvashatók, ám további érdekesség, hogy egyetlen üzenet sem továbbítható belőle (másik titkos chatbe sem), valamint egyből látjuk, ha a másik fél screenshotot készített a beszélgetésünk egy részéről. Android rendszer futtató mobiltelefon esetén a képernyőfotó készítésére ráadásul - ha hinni lehet a forrásnak - nem is lesz lehetőség. Mindezeken felül végpontok közötti titkosítást is kapunk, magyarul a Viber fejlesztői sem fognak tudni beleolvasni legféltettebb titkainkba.

Az appot már 800 millióan használják világszerte, legnépszerűbb területnek Ázsia és Kelet-Európa számít. Ha még nem használtad a szolgáltatást, de szívesen tennél vele egy próbát, az App Store-ból ingyenesen letöltheted.



Most akkor mégsem lesz hajlított kijelző az új iPhone-ban?

Bár a következő iPhone bemutatása még igencsak odébb van, a pletykák szinte mindennaposak. A legtöbb kiszivárogtatott (vagy annak gondolt) infó a kijelzőt és így a dizájnt érintette. Sokáig úgy tűnt, hogy lesz egy speciális változat, amelybe 5,8"-os, hajlított OLED panelt tesznek, ám a legújabb szakértői vélemények szerint egy félreértésről van szó.

Wayne Lam, az IHS Markit elemzője szerint az év végén érkező telefon bár hajlított kijelzővel rendelkezik majd, de nem úgy, ahogy azt korábban a legtöbben elképzelték. A beszámolók egy Samsung Galaxy 7 Edge-szerű megoldást rebesgettek, ám Lam a különböző gyártók és beszállítók ellátási láncait elemezve úgy véli, hogy egyszerű félreértésről van szó.

iphone-display.jpg

Amit hajlítottnak gondoltak a legtöbben az valójában nem más, mint a 2.5D-ként is ismert lekerekített kijelző, amely a szélén picit ugyan tényleg hajlik, de nem lóg rá az oldalkeretre. Az új pletykát a nagy üveggömb mágus Ming-Chi Kou, a kínai TrendForce és más elemzők is megerősíteni látszanak. Természetesen továbbra is vannak egymásnak ellent mondó információk a kijelzőre vonatkozóan, hiszen például a The Korea Herald szerint egyértelműen hajlított OLED kijelző kerül a következő zászlóshajóba, hiszen üveg helyett rugalmas műanyag alapot használnak a panelhez, amelyet jellemzően nem lekerekített, hanem ténylegesen hajlított megjelenítőkhöz szoktak párosítani.

Bár a panel típusáról láthatólag egy ideig még folyni fog a vita, azt Lam gyakorlatilag biztosnak látja, hogy a felbontás tekintetében változás lesz és valamilyen 2:1 képarányra kell számítanunk, akárcsak a nemrég megjelent LG G6 esetében. Véleménye szerint egyértelműen ez lesz az ide év egyik meghatározó trendje a felső kategóriában, a hamarosan bemutatkozó Samsung Galaxy S8-ról kiszivárgott fotók is erről árulkodnak. Tavaly az Apple már ellőtte a dupla kamerát, így idén valami újat kell kitalálni ahhoz, hogy villantani lehessen. Úgy néz ki, hogy a korábbiaknál szélesebb képarány és a kijelzőbe integrált Home gomb mindenképpen a repertoár részét képezi majd.



Az Apple ügyfélszolgálata továbbra is verhetetlen

Oké-oké, nem egy világszintű reprezentatív felmérés, csupán a Laptop Mag magazin szerint, akik évről évre próbára teszik a legnagyobb technológiai cégeket. Az Apple zsinórban harmadik éve végzett az első helyen, ami talán nem véletlen. A srácok nem bántak kesztyűs kézzel senkivel, nem elégedtek meg egyetlen mintával, így többször is felvették a telefont, illetve chatelésbe kezdtek az online ügyfélszolgálatosokkal, valamint a közösségi oldalakat is ostromolták különböző kérdésekkel, hogy korrekt következtetéseket tudjanak leszűrni mindenkinél.

apple-tech-support-list.jpg

Az elsősorban hordozható masinákkal foglalkozó tech portál arra volt kíváncsi, hogy mire számíthat az, akinek segítségre lesz szüksége valamilyen oknál fogva. A 0-24-es telefonos ügyfélszolgálatot három különböző kérdéssel is zargatták, egyszer arra voltak kíváncsiak, hogyan tudják kikapcsolni a Store in iCloud funkciót, másszor a Touch Bar képességeiről érdeklődtek, végül a Siri használata volt terítéken.

Az első esetben viszonylag hamar eljutottak a megoldásig, a vonal túlsó végén lévő hölgy, Hayley azt tanácsolta, hogy kapcsolják ki az iCloud Drive-ot. Nagyon közvetlen volt, így beszélgettek vele teljesen hétköznapi témákról is. Végül rákérdeztek a biztonság kedvéért, hogy van-e esetleg más módja a Store in iCloud funkció használatának mellőzésére, mint az, hogy letiltják az iCloud Drive-ot. Hayley azt mondta, hogy nincs és bár ez nem volt igaz, az, hogy ilyen hamar eljutottak egyfajta megoldásig, illetve, hogy a csupán 8 perces kommunikáció hangvétele pozitív felhasználói élményként maradt meg a Laptop Magos kollégában.

apple_support_options.jpg

A Touch Barral kapcsolatos call már 15 percig tartott, melynek során Frank segített a hívó félnek abban, hogyan tudja beállítani a különböző alkalmazásokat, hogy profitáljanak az új Touch Bar nyújtotta plusz lehetőségekből. Ezután bónusz kérdésként elhangzott, hogy vajon ez Finderben is kivitelezhető-e valahogy, mire Frank kollégái segítségét kérte, amíg a telefon másik végén lévő ügyfelet tájékoztatta arról, hogy egy kicsit várakoztatni fogja, mert utána jár a dolognak. A válaszra (nem lehetséges ilyesmi a Finderben) nem kellett sokat várni és a srác automatikus tovább irányította a Laptop Magos ügyfelet egy weboldalra, ahol jelezheti az Apple felé, ha szükségét érzi egy ilyen funkció beépítésének.

A harmadik hívás Letasha-hoz futott be, aki mindössze 7 perc alatt elmagyarázta, mi fán terem a Siri és hogyan használható. Még arra is jutott ideje, hogy megmutassa, hol lehet átállítani az alapértelmezett Cmd+Szóköz billentyű kombinációt, ha szükség lenne rá. A Laptop Magosok szerint átlagosan 6 perc alatt mindig eljutott a megoldáshoz - vagy legalábbis egy olyan válaszhoz, amely megoldást jelentett a feltett kérdésre, illetve problémára. Ez kerek egy perccel acélosabb annál, amit tavaly tapasztaltak.

support_app_touch_bar_2.jpg

Az @AppleSupport Twitter fiókot sem hagyták békén. Kérdésükre pár perc alatt választ kaptak, bár azt a jövőre vonatkozóan fejlődési pontként jelölték meg, hogy talán szerencsésebb lenne a megoldást szövegesen prezentálni a kérdező félnek, nem pedig link formájában tovább irányítani valahova, ahol maga a megoldás található. Azt is kipróbálták a fiúk, mi van, ha az Apple hivatalos Support alkalmazását használják, amely iOS-re érhető el. Az eredmény gyors és gördülékeny ügyintézés volt, úgyhogy itt sem véreztek el a cupertino-iak.

A Windows alapú notebookokat gyártó cégek esetben az Acer simán behúzta az első helyet, így az Apple mögött könnyedén lett ezüstérmes. Ami meglepő, hogy a hívásidők átlaga még náluk is 9 perc alatt alakult, ráadásul, ha csak egy ponttal is, de ezen a területen az Apple előtt végeztek. Bár nem tudni, milyen kérdésekkel bombázták a Microsoftot és a HP-t, de a pontszámok alapján viszonylag jó eredményhez tartozó 21, illetve 27 perces átlagos hívásidőkön lenne mit faragni a jövőben.



Egyre menőbb Swiftben fejleszteni

Négy helyet javítva immáron a világ tizedik legnépszerűbb programnyelve az Apple-höz köthető Swift. A nyílt forráskódú nyelvet szűk három évvel ezelőtt indította útjára az Apple a bonyolultabb Objective-C helyett és elsősorban iOS alkalmazások fejlesztésére használják. Talán ennek is köszönhető, hogy a felmérést végző TIOBE szerint a Swift nem fog jelentősen feljebb kúszni a ranglétrán a következő évek során, jóllehet, magával a nyelvvel egyre többen ismerkednek.

swift-250x250.png

Tavaly ilyenkor még csupán a fejlesztők 1,3 százaléka programozott Swiftben, míg idén márciusra ez a szám már közel 2,3 százalék volt. Nem semmi eredmény, ha azt nézzük, hogy az első kilenc helyezett mind olyan programnyelv, amely legalább két évtizedes múltra tekint vissza. A trón tetejéről továbbra is letaszíthatatlan a Java, igaz, egy év alatt brutálisan sokat vesztett népszerűségéből. Sokkal szerencsésebbnek mondhatja magát ugyanakkor, mint az őt követő C, amely fejlesztői közel felét elvesztette ugyanezen idő alatt.

swift-rankings.jpg

A Swift népszerűsége azzal is magyarázható, hogy az alapjai könnyen elsajátíthatók gyerekek számára is, főleg, mióta olyan csodálatos alkalmazások léteznek, mint amilyen az iPadre ingyenesen letölthető Swift Playgrounds. Sokkal érdekesebb ugyanakkor, hogy egy másik, év elején készített tanulmány szerint a munkáltatók egyre inkább vadásznak a Swiftben jártas szabadúszó fejlesztőkre, már csak ezért is érdemes belevágni a nyelv megtanulásába - amit itt és itt rögtön el is kezdhettek, méghozzá teljesen ingyen!



Bizonytalan a közös Apple-Foxconn gyár jövője

Az elmúlt hónapokban az egyik központi téma, hogy Donald Trump tervezett intézkedései miként befolyásolják majd a technológiai óriáscégek (többek között az Apple) jövőjét. Pár héttel ezelőtt több cégvezető is találkozott az USA első emberével, hogy megtudják, milyen módon szeretné elérni az elnök, hogy a cégek visszahozzák a gyártást, illetve összeszerelését az országba.

A felelőtlen kijelentéseiről is ismertté vált politikus  korábban 45%-os vámmal fenyegetőzött a külföldről (így Kínából és Mexikóból) importált termékek esetében, de a kerekasztalnál ücsörögve jófiú volt és inkább a cégeket érintő kedvezményeket (mint például olcsóbb terület vásárlási lehetőség) választotta fő témának.

Az Apple a Foxconn egyik legfontosabb partnere (ez fordítva is igaz), az iPhone-ok összeszerelése ugyanis a cég termelésének közel felét adja, így nagyon nem mindegy, hogyan alakul ez a lassan kisebb háborúnak kinéző csata. Az óriásvállalat hajlandó lenne az Egyesült Államokban terjeszkedni, ahol vélhetően a jövőben megjelenő iPhone-ok kijelzőit gyártanák majd. Terry Gou, a cég elnöke szerint ugyanakkor az USA jelenleg nem rendelkezik sem a megfelelő ellátási lánccal, sem pedig elegendő nyersanyaggal ahhoz, hogy külföldi segítség nélkül biztosítható legyen a tervezett gyár működtetése.

foxconn_1.jpg

Továbbra is nyitottak arra, hogy az Apple-lel közösen felhúzzanak egy összeszerelő üzemet, ám kvázi biztosítékokat vár az amerikai kormánytól, mielőtt egy kapavágást is tennének. Gou nem volt szégyenlős és azt is közölte, hogy bár több tízezer munkahelyet teremthetnének a gyártósor beindításával, nem látja azt a képzett amerikai munkaerőt, amellyel képesek lennének ezeket a helyeket időben feltölteni.

Kínában régóta adott minden feltétel nem csak az optimális működéshez, de akár az újabb beruházásokhoz is, viszont az Apple és a Foxconn jelenleg annyira egymásra van utalva, hogy nem hagyhatják figyelmen kívül az új amerikai kormány ámokfutási kísérletét. A közös gyár mellett a Sharp amerikai terjeszkedése is a levegőben lóg, a Foxconn által felvásárolt kijelző gyártó Pennsylvania-ban vetné meg a lábát.

A Foxconn részvényei soha nem látott magasságokban szárnyalnak, melynek elsősorban a rekord mennyiségű pénzt összetalicskázó Apple és az új iPhone körüli hisztéria az oka. A cég elnöke reméli, hogy a világ két vezető gazdasága megtalálja a közös nevezőt és együtt nőhetnek tovább, ha ugyanis ez nem sikerül, akkor mindkét fél vesztesen hagyja el a színteret.




süti beállítások módosítása