almalé és kungfu Rólunk

Beilleszthetjük a weboldalunkra a Keynote prezentációnkat

A legújabb Keynote lehetőséget ad, hogy beillesszük az iClouddal szinkronizált prezentációinkat a blogunkba vagy a weboldalunkra. 

Nem tudom, hogy más is ennyire örül-e ennek, mint én, de én hurrá-hurrá.

Sajnos nem annyira egyszerű a dolog, mint amilyennek lennie kellene. Megnyitunk a gépünkön egy prezentációt Keynote-tal, és kiválasztjuk a Collaborate gombot a felső menüsorban. Itt Copy Link, és beállítjuk a jogosultságokat: mindenki láthatja a link birtokában, valamint csak megtekinthetik, nem szerkeszthetik. Share.

screen_shot_2017-03-31_at_8_56_49.png

Az így vágólapra másolt url-lel viszont nem tudom, mit kellene tennem. Szerencsére van egy weboldal, ahol a link birtokában (simán illesszük be, Alma+V) kidobnak egy iframe-es kódsort, amit az ezt támogató weboldalakban, vagy a blogszerkesztőben, html nézetben beilleszthetünk. Íme a végeredmény:

Ha pedig a gépünkön módosítjuk a fájlt, és elmentjük, az adott weboldalon is megváltozik a tartalom, hála az iCloudnak ugye. Óriási.



Szétkapták az új iPadet, és kiderült, hogy melyik régi modellre hasonlít leginkább

Múlt héten bemutatta az Apple az új iPadet. És szerintem, dacára az elégedetlenkedőknek, alapvetően jól tette.

Egyrészt megtisztította kicsit az elnevezésekben összezavarodott vásárlókat. Eddig volt ugye mini, Air meg Pro. Gondoljunk az egyszerű vásárlóra: mini? Értem. Pro? Értem. Mi az az Air? Van a kicsi és olcsó, a nagy és drága, és a könnyű...és...?

Egy picit azért tettek arról, hogy a kép mégse tisztuljon ki teljesen. Lássuk, miért.

Az iFixit szétszedte az új tabletet, és megállapította, amit már sejteni lehetett: az új iPad az első generációs iPad Airre hasonlít leginkább belülről. Ez mit jelent?

Például azt, hogy a kijelzője a régi technológiát követve nem összeillesztett, vagyis az üveg és a panel külön található. Ma már mindegyik iPadnek az új technológia szerint készül a kijelzője, ami azt az érzést kelti, hogy a képpontok közvetlenül az üvegen vannak. Itt nem, emiatt nagyon visszatükröződéssel, és a képpontok és a felület távolságával kell számolni.

A hangszórók is kábé ugyanazok, mint az eredeti Air-ben. 

Az akksi is ugyanaz, ami 32.9 Wh-t jelent. De ennek nyugodtan örüljünk: kenterbe veri az iPad Air 2 és a 9,7 colos iPad Pro képességeit (ezek 28 Wh alatt vannak valamivel). Hogy kicsit vastagabb és nehezebb, mint az Air 2? Én ezt a cserét simán bevállalom.

ralljfqpncuduhkx_medium.jpeg

Ami viszont újdonság:

Touch ID, vagyis ujjlenyomat-olvasás.
A9-es chip, az iPhone 6s ketyegője. Így a paletta most úgy néz ki, hogy A8-as van a miniben, A9 a sima iPadben, és A9X a Prókban.

Az ára pedig nagyon alacsony. Az Apple.com-ra igaz az, hogy ez a legolcsóbb iPad, de azért az iCentre-ben találunk ennél olcsóbb miniket. De a 132.990 forint elég jónak számít.

Sokan megijednek, hogy egy 2013-as házban nagyjából ugyanazokat a hardvereket vásárolja meg, amiket négy éve dobtak piacra. Pedig a processzort az A7-ről A9-re cserélték, ujjlenyomat-olvasót tettek bele, és tettek rá egy elég jó árcímkét. Szóval nem kell nyavalyogni, ez még így is egy elég jó kis tablet, kisebb kompromisszumokkal. Inkább annak örüljünk, hogy láthatóan az Apple a gumicukor-trükköt ezek szerint az alacsonyabb ár felé is elkezdte alkalmazni. 

Az Apple termékek választéka és ára elkezdhet mozogni a számegyenes mindkét irányába. Ha az Apple tartja magát ahhoz, hogy csakis jól használható hardvereket készít, amik az Apple szüsztéma röccenésmentességét fenntartják, akkor ez összességében jó dolog.

Az új iPad megrendelhető itt.

Disclaimer: az iCentre az Appleblog feat. Almalé és Kungfu partnere



Miért jó vörös iPhone 7-et venni?

Az iPhone-nak megjelent múlt héten egy RED kiadása, aminek a megvásárlásával támogatod a Global Fund HIV- és AIDS-ellenes programjait, és hozzájárulsz, hogy mielőbb megszülethessen egy AIDS-mentes nemzedék.

Ez máris elég jó érv a vásárlás mellett, de nem elég. Kell még, hogy az emberek vörös telefont AKARJANAK.

Van ilyen ok, mégpedig a divat világából ismert egyediség. Idén már viszonylag kevesen vásárolnak iPhone 7-et, mindenki várja az új készülékeket, amik közül viszont az igazán nagy dobás várhatóan drágább lesz, a 7-es induló 649 dollárja helyett 999 dolláros kezdőárról pusmognak. Szóval aki hajlandó többet költeni, vár.

A tény pedig, hogy kevesen vásárolnak iPhone 7-et, azt eredményezi, hogy még kevesebben vásárolnak Product RED iPhone 7-et. Ami azt jelenti, hogy szinte alig lehet majd vörös iPhone 7-et látni az utcán, az emberek kezében.

Ez pedig felértékeli a telefont. És nem is arról van szó, hogy valami elavult vasat színeznének be vörösre, az iPhone 7-ben van annyi kraft, hogy évekig friss telefon marad.

Most pedig mutatom, mi a különbség, ha sima iPhone 7-et villantasz, azzal szemben, ha vöröset. Sima:

960x0_copy.jpg

Vörös:

960x0.jpg

Itt lehet előrendelni a készüléket, szerintem jövő héten megérkeznek az első szállítmányok.

Disclaimer: az Appleblog feat. Almalé és Kungfu az iCentre partnere



iPhone Edition lehet a neve az idei csúcstelefonnak

Továbbra is tarja magát a hit, hogy az idei iPhone 7 apró ráncfelvarrásai mellett (7s és 7s Plus) az Apple kiad a tizedik évfordulóra egy ficsörgazdag telefont is. Továbbra is hisszük, hogy 5.8 colos OLED kijelzője lesz, vezeték nélkül tölthető kivitelben jön, teret érzékelő kamerákat kap (kiterjesztett valóság), és nem nagyon lesz előlapi kerete. A Touch ID és a FaceTime kamera a kijelzőbe lenne applikálva, valahogy.

De ez utóbbi nem biztos. Az iDropNews nevű oldal másodkézből kapott, Foxconnból származó pletykákat osztott meg most a nagyérdeművel, és ők úgy tudják, hogy a Touch ID a 

HÁTLAPRA KERÜLNE.

iphone-8-iphone-edition.jpg

Legalábbis egy olyan prototípust fogott valaki,a minek a hátlapon lehetett az ujjlenyomat-olvasója. Szóval az is lehet, hogy abban a stádiumban még nem sikerült a kijelzőbe applikálás.

Nagyon remélem, mert noha az androidos készülékeknél bevett szokás, én nem akarom az ujjammal keresgélni a hátlapon az olvasót, és azon gondolkozni, hogy akkor most melyik ujjamat is regisztráltam. Kivéve, ha az egész hátlap egy hatalmas Touch ID lesz, és tíz ujjat regisztrálhatok. Akkor oké.

Azt is mondják, hogy az eddig iPhone 8-nak vagy iPhone X-nek nevezett telefont végül iPhone Edition néven dobják majd piacra.

Az biztos, hogy akármi lesz, az Apple az általam már említett gumicukor-trükköt bevezeti az iPhone-okra idén. Egy sokkal szélesebb árkínálatból választhatunk ezentúl, ha Apple-telefonra vágyunk, és a széleset természetesen nem úgy értem, hogy az alacsonyabb ár felé is elmozdulna a portfólió. 



Az Apple tizenharmadszor is kitiltotta a dróncsapás-appot az üzletből

Az egész egy ünnepnek indult. Hogy mit ünnepelt az eredetileg Drones+, később Metadata+-nak nevezett alkalmazás fejlesztője, nem volt biztos, de úgy tűnt, nyert. Öt év után végre az App Store-ban volt megint az alkalmazása. Aztán nem sokkal később az öröm szertefoszlott: az Apple megint kivágta az üzletből a programot.

metadata-2017-mobile-1490384654-article-header_copy.jpg

A Metadata+ egy egyszerű program, amit öt éve készített az “adatművész” Josh Begley. Az alkalmazás annyit tudott, hogy minden alkalommal, amikor egy amerikai drón ölt valahol a világban, küldött egy push üzenetet. Az üzenetben közölte, hányan és hol haltak meg. Egy térképen is ábrázolta, hol történt a dolog.

Öt év alatt tizenkétszer utasították el a fejlesztő engedély iránti kérelmét, mindannyiszor a “nem kívánatos vagy durva tartalom“ szerződéses pontra hivatkozva. 

A fejlesztőnek ez egy kísérlet: tudni akarja, hogy az emberek szeretnék-e, hogy a telefonjukkal közvetlen kapcsolatban maradjanak az USA-n kívüli világgal, amit az amerikaiak befolyásolnak. 50 ezren letöltötték az appot, de nem sokkal később az Apple eldöntötte a kérdést. Nem engedte, hogy az emberek kíváncsiak legyenek.

Tizenkettedjére úgy tűnt, sikerült. Tegnap visszakerült az app az üzletbe, először arra gondoltam, hogy az Apple számára kedvezőtlen kormányzat tehet róla. Hiába, mégiscsak Magyarországon élek, ahol ez simán benne van.

De nem: az élesítés tévedés lehetett, gyorsan visszavonták.

Az álhírek korában, amikor a tech-cégek háborút hirdetnek az egyre terjedő hamis állítások ellen, egy alkalmazás, ami objektíven közli a megerősített információkat, “nem kívánatos tartalom”. Az emberek pedig, akik az adatszerű információkat szeretnék befogadni, nem kaphatják meg azt.

Egyszerűen azért, mert így szembesülnének az igazsággal, ami könyörtelen, és naponta életeket vesz el.

Így nem lehet győzni.