Most, hogy olybá tűnik, hogy a X gyártási problémasorozata a múlté, Kuo figyelme is a 8 és a 8 Plus felé fordulhatott. Miközben az Apple várhatóan 26 millió OLED kijelzős X flagshipet gyárt és szállít le majd a karácsonyi negyedév alatt, az elemző legújabb riportjában izgalmas trendre mutat rá az olcsóbb telefonokkal kapcsolatban.

Az előző negyedévhez képest 45 százalékos növekedést prognosztizál, ami karácsony miatt nem meglepetés. Az sokkal inkább, hogy úgy tűnik, a kereslet az iPhone 8 Plus-ra sokkal nagyobb, mint a kisebb variánsra. Ming-Chi szerint a kereslet a legkisebb új modellre ráadásul cirka 50-60 százalék közötti értékkel eshet vissza Q1-ben.

Szerinte a 8 Plus erősen kannibalizálja kistestvére eladásait és jó eséllyel az Apple partnereinél át is állítanak majd bizonyos gyártósorokat a 8 Plus gyártására, hogy bírják a megnövekedett keresletet az Apple utolsó generációs phabletjére. (Az nektek is feltűnt, hogy ez a buzzword mennyire kikopott a techsajtóból mostanság? Nem kár érte, mondjuk.)

Ez már csak azért is komoly hír, mert amióta az Apple két méretben árulja az aktuális iPhone-t olyan, hogy a nagyobb méret fogyna jobban, még sosem fordult elő. Ráadásul egyre több, a keresletet mérő kutatócég is megerősíti a híreket, pont csütörtöki hír például, hogy elvileg a telefonok piacra kerülése óta a 8 5,4 millió eladott készülékére 6.3 millió eladott 8 Plus jut.

Cupertino egyébként fennállásának legprofitábilisabb negyedévét várhatja, és az elemzői várakozások elképesztően magasra hágtak: a legmegbízhatóbb szakemberek is valahol 84 és 87 milliárd dollár közé taksálják a végeredményt.