Az Apple közzétette szokásos negyedéves pénzügyi jelentését, melyben több rekordnak is szemtanúi lehetünk. A vállalat 52.6 milliárd dolláros árbevétel mellett 10.7 milliárd dolláros nyereséget termelt a július 1. és szeptember 30. közötti időszakban, amely közel 13, illetve 19 százalékkal magasabb a tavalyi év ugyanezen időszakánál. Az 52.6 milliárd dollár egyébként a valaha volt legmagasabb negyedéves árbevétel a cég történetében. Ha valakinek véletlenül lenne Apple részvénye, akkor jó, ha tudja, hogy november 16-án ismét osztalékfizetés várható. Ez a gyakorlatban 0.63 dollárt jelent minden egyes, november 13-án birtokolt részvény után.

revenue.jpg

iPhone-ból úgy fogyott 46.7 millió darab (amely 1.2 millióval több, mint tavaly ilyenkor), hogy ebben - értelemszerűen - még nincsenek benne a mától kapható iPhone X, valamint a szeptember 22-én/29-én elstartolt iPhone 8 eladásai. Tim Cook szerint éppen ezért kivételesen erős negyed év várható a telefonos üzletágban a karácsonyi szezon érkezésével.

revenue_by_category.jpg

Bár többször temettük már az iPad-et, a termékcsalád hamvaiból feltámadni látszik, hiszen a tavalyi 9.3 helyett 10.3 millió példány talált gazdára a nyáron. A Mac eladások szintén remekül alakultak, a tavalyi 4.9 helyett 5.4 millió gép fogyott. Érdekes adat, hogy míg a leszállított gépek száma 10 százalékkal emelkedett csupán, addig a Mac eladásokból származó árbevétel 25 százalékkal nőtt (5.74-ről 7.17 milliárd dollárra), ami azt jelenti, hogy átlagosan 13.6 százalékkal többet fizettek a vásárlók egy Mac-ért az idei év harmadik naptári negyedévében, mint tavaly ilyenkor.

apple-watch-series-3-trio-800x384.jpg

Két további szegmens is "nagyot ment" az utolsó pénzügyi negyedévben. Az egyik ilyen terület a viselhető eszközök üzletág, amely 75 százalékkal több pénzt hozott a konyhára, mint tavaly ilyenkor. Ha az árbevételt nézzük, ez a terület önmagában kitenne egy Fortune 400-as céget. Azt továbbra sem tudni, hogy pontosan hány Apple Watch fogy negyedévente, Tim Cook mindenesetre arról beszélt, hogy zsinórban ez a harmadik olyan negyedév, ahol 50 százalék körüli növekedés látható.

Ha az Apple Watch-hoz hozzácsapjuk az AppleTV-t, a Beats termékeket, az iPod Touch-ot és az összes kiegészítőt, akkor megkapjuk az ún. Other products (Egyéb termékek) kategóriát, amely 36 százalékot erősödött a tavalyi év hasonló időszakához képest - 3.23 milliárd dolláros forgalmat generálva ezzel.

Ennél már csak a Services (Szolgáltatások) üzletág teljesített jobban, amely 34 százalékos erősödésének köszönhetően az eddigi legdurvább negyedévet produkálta, mióta külön kategóriaként kezelik a cégen belül. Ide tartozik az összes App Store, az Apple Music, az ApplePay, az iCloud, az AppleCare és még egy pár szolgáltatás is. Egy év alatt közel duplájára nőtt az Apple Music előfizetők száma, a teljes üzletág 8.5 milliárd dolláros árbevétele pedig önmagában kitenne egy Fortune 100-as céget.

Ha a teljes 2017-es pénzügyi évet hasonlítjuk össze a 2016-ossal, akkor a számok már egészen máshogy alakulnak, de még így is bőven pozitív a mérleg. Míg a tavalyi esztendőben 215.6 milliárd dolláros árbevétel mellett 45.7 milliárdos nyereséget realizált a cég, addig idén 229.2 milliárdos forgalomhoz már 48.4 milliárdos profit társult.

Aki ennél is részletesebb adatokra kíváncsi, az látogasson el az Apple oldalára és töltse le az ott található beszámolókat.