Másfél éve, hat negyedéven keresztül csökkentek az iPhone eladások, a trend nem hogy visszafordíthatatlannak, de megállíthatatlannak tűnt. Most úgy néz ki, a tavalyi szeptemberi negyedévhez képest 40 százalékot erősödhet az Apple az ázsiai ország piacán.

Hogy konkrét számokat is mondjunk, a tavalyi 8 milliós iPhone eladások idénre becslések szerint 11 millióra híztak fel és a hírek szerint ennek a számnak az iPhone 8 nagyobb százalékát adta, mint a 7-es széria tagjai a tavalyi év azonos időszakában. Az elemzők prognosztizációi alapján azonban korai még örülni: sokuk szerint a javulás csak átmeneti, az eladásokat az is jelentősen pörgeti, hogy a 8-as bejelentése után visszavágták a kifutó modellek árát.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy az Apple valószínűleg nem tudja majd megtartani a növekedési trendet a negyedik negyedévben is. Bár az elemzők szerint az X nagy port kavar fel a kínai mobilpiacon, magas ára és a kezdeti csekély kínálat komoly akadályokat helyez a növekedés elé. A szürkepiac virágozni fog az első hónapokban, a készülék népszerűségét az Apple viszont jó eséllyel nem fogja tudni rövidtávú felhajtóerőre váltani.

A 11 milliós eladott iPhone-jával Cupertino egyébként még így is csak az ötödik legnagyobb vendor, a top3 brandből a Huawei 22, az Oppo 21 míg a Vivo 20 millió készüléket adott el a szeptemberi negyedévben. A pontos, hivatalos globális adatokra nem kell már sokat várnunk, az Apple nem sokára közzéteszi a számokat