Csak április elseje  és június vége között 2.2 millió ment el erre a célra az Apple-nél - derült ki egy, az Egyesült Államok Képviselőháza által kiadott hivatalos beszámolóból. Ez jelentősen nagyobb, mint az eddigi, 1.4 milliós negyedéves rekord, amit szintén Trump elnöksége, egészen pontosan annak első három hónapja alatt sikerült elérni.

A 800 ezer dolláros különbség a legnagyobb növekedés lobbiköltségek terén negyedévről negyedévre a cég történetében. Persze ez nem meglepetés, ha azt vesszük alapul, hogy mennyi alapvető dologban nem értenek egyet az USA jelenlegi elnökével az beutazási tilalomtól elkezdve a párizsi klímaegyezményből való kilépésig.

"Nyilvánvaló, hogy vannak területek, ahol elbeszélünk egymás mellett" - fogalmazta meg Tim a helyzet velejét a Bloomberg Businessweeknek nemrégiben adott interjúban. Ennek ellenére Cook jól láthatóan még mindig mutat hajlandóságot a közös munkára.

Hogy mikre terjed ki az Apple lobbitevékenysége? A dokumentum alapján: vállalati adóreformok, klímaváltozás, munkahelyi diverzitás, zöld technológiák, szabadalmi reformok, magánéleti jogok, oktatás, hozzáférhetőség, zenei licenszjogi reformok és a mobil egészségügyi alkalmazások szabályzása.

Az elmúlt egy évtizedben egyébként a cég fokozatosan növelte lobbibüdzséjét, George W. Bush utolsó elnöki éve alatt 1.3 milliót költöttek, ezzel szemben tavaly már 4.7-et. Nem nehéz kiszámolni, hogy a rekord idén megdőlhet, tekintve hogy már az első fél év alatt 3.6 millió zöldhasút sikerült eltapsolni erre.