Múlt hétvégén úgy alakult, hogy Londonban jártam és a különböző látványosságok felfedezése mellett alig vártam, hogy kipróbálhassam az Apple pár hete indított Today at Apple névre hallgató eseményeit. Ahogy arról korábban már írtam, ez elsősorban egy oktatási kezdeményezés a cég részéről, melynek keretében különböző témákban és különböző nehézségi szinteken lehet jelentkezni egy csomó ingyenes tanfolyamra.

20170527_145318.jpg

Én a Regent Streeten lévő Apple Store-t vettem célba és az Introduction to Final Cut Pro nevű kurzusra jelentkeztem, hiszen úgy gondoltam, van olyan szinten az iMovie tudásom, hogy érdemes legyen tovább lépni és kitekinteni egy szinttel feljebbre is.

20170529_160831.jpg

Az átlagnál hosszabb, másfél órás tanfolyamot Ashley tartotta, aki interaktív módon, remekül felépítve vezetett minket végig az alapvető, mindennapos videovágás során szóba jöhető funkciókon. Pár dolog ismerős volt már az iMovie-ból, viszont pont annyi újdonság került az anyagba, hogy megérte részt venni rajta.

20170529_160437.jpg

Bár a bolt hatalmas és a képzések az emeleten zajlanak, még így is tömve volt emberekkel, akárhányszor ott jártam. A zaj okozta problémák elkerülése végett Ashley egy mikrofonos headsetet használt, a nyolc fős asztal közepére pedig egy Beats hangszórót tettek, így biztos lehetett benne, hogy mindenki hallja, amit mond.

20170529_160749.jpg

Nálam volt a MacBook Air-em, viszont nem volt telepítve rajta a Final Cut Pro, ez mégsem okozott problémát. Mire elkezdődött az óra, az oktató mellett pontosan annyi 15"-os retina MacBook Pro sorakozott, ahány résztvevőre számítottak. Én is lecsaptam egyre és azt kell, mondjam, továbbra is jobbnak tartom az utódjánál.

20170527_150858.jpg

Egyszerre négy asztalnál folyt valamilyen képzés és mindenhol ugyanez a profizmus és felkészülés látszott. Ugyanezen a napon ellátogattam még a város legnagyobb Apple Store-jába (Covent Garden), ami a James Street és a King Street kereszteződésénél található.

20170529_143051.jpg

Ott az első emeleten tartották az oktatásokat és volt, ahol körbeálltak egy asztalt, de volt, ahol teaházasra vették a figurát és körbeülték azt.

20170529_143119.jpg

Úgy gondolom, hogy ez az új szolgáltatás egyrészt remek lehetőség bárkinek, hogy megismerje az Apple termékeit és szoftvereit, ugyanakkor a cégnek is hasznot hozhat új vevők csalogatása révén. Szintén sok terhet vehet le a Genius-ok válláról, így minden téren win-win szituációnak tűnik a dolog.

ashley.png

A Today at Apple keretén belül induló tanfolyamok sajnos csak hivatalos márkaboltokban érhetők el, viszont, ha úgy alakul, hogy külföldre megyünk, mindenképpen érdemes böngészni egy kicsit és adott esetben időpontot is foglalni, hogy biztosítsuk a helyünket a kurzuson.