Az Apple a napokban tette közzé utolsó negyedéves pénzügyi jelentését, melyből kiderül, hogy zsinórban a tizenharmadik hónapja csökkennek az iPad eladások, ha különböző évek ugyanazon negyedéveit hasonlítjuk össze. Bár a becslések szerint még így is 8,9 millió talált belőlük gazdára (ezzel a negyedéves eladások 24,6%-át tudhatják magukénak) január eleje és március vége között, ilyen kevés iPadet utoljára öt évvel ezelőtt értékesített az Apple, pedig akkor még jóval kevesebb típus volt elérhető.
Tim Cook csapatának aggodalomra nincs okuk, ha azt vesszük, hogy továbbra is az iPad a legnépszerűbb táblagép a világszintű eladásokat tekintve. Valamit ugyanakkor kezdeniük kell a trenddel, hiszen a piac bő két éve kezdődött mélyrepülése azóta is tart és nem nagyon látni, mi állíthatná meg ezt a folyamatot.
Úgy néz ki, a globális változásokkal az Apple sem tud egyelőre mit kezdeni, akárhogy próbálkozik. A tavalyi év azonos időszakában elért 4,4 milliárd dolláros árbevétel mostanra 3,8 milliárdra csökkent, ami közel 15%-os esés úgy, hogy továbbra is az iPad jut eszükbe az emberek többségének akkor, ha táblagépre kell gondolni. Az iPad Pro piacra dobásával egy két éves zuhanást sikerült megállítani és a számok akkor újra emelkedésnek indultak, de mostanra világossá vált, hogy ez egy átmeneti reakció volt a piac felől.
Az IDC piackutató cég szerint ez annak köszönhető, hogy a tableteket sokkal ritkábban cserélik a felhasználók, így az egyre telítettebb piacon nehéz új ügyfeleket találni. Az emberek többsége manapság előszeretettel támaszkodik inkább a telefonjára, így a táblagépek egyre inkább a háttérbe és az otthonokba szorulnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.