Az Apple a napokban tette közzé utolsó negyedéves pénzügyi jelentését, melyből kiderül, hogy zsinórban a tizenharmadik hónapja csökkennek az iPad eladások, ha különböző évek ugyanazon negyedéveit hasonlítjuk össze. Bár a becslések szerint még így is 8,9 millió talált belőlük gazdára (ezzel a negyedéves eladások 24,6%-át tudhatják magukénak) január eleje és március vége között, ilyen kevés iPadet utoljára öt évvel ezelőtt értékesített az Apple, pedig akkor még jóval kevesebb típus volt elérhető.

ipad_3.jpg

Tim Cook csapatának aggodalomra nincs okuk, ha azt vesszük, hogy továbbra is az iPad a legnépszerűbb táblagép a világszintű eladásokat tekintve. Valamit ugyanakkor kezdeniük kell a trenddel, hiszen a piac bő két éve kezdődött mélyrepülése azóta is tart és nem nagyon látni, mi állíthatná meg ezt a folyamatot.

Úgy néz ki, a globális változásokkal az Apple sem tud egyelőre mit kezdeni, akárhogy próbálkozik. A tavalyi év azonos időszakában elért 4,4 milliárd dolláros árbevétel mostanra 3,8 milliárdra csökkent, ami közel 15%-os esés úgy, hogy továbbra is az iPad jut eszükbe az emberek többségének akkor, ha táblagépre kell gondolni. Az iPad Pro piacra dobásával egy két éves zuhanást sikerült megállítani és a számok akkor újra emelkedésnek indultak, de mostanra világossá vált, hogy ez egy átmeneti reakció volt a piac felől.

idc-tablets-q1-2017-calendar.jpg

Az IDC piackutató cég szerint ez annak köszönhető, hogy a tableteket sokkal ritkábban cserélik a felhasználók, így az egyre telítettebb piacon nehéz új ügyfeleket találni. Az emberek többsége manapság előszeretettel támaszkodik inkább a telefonjára, így a táblagépek egyre inkább a háttérbe és az otthonokba szorulnak.