almalé és kungfu Rólunk

Sosem leszel ENNYIRE elégedetlen az Apple supportjával

Rosszallásának kifejezésére elég sajátságos módszer választott egy francia úriember a héten a Dijonban található Apple Store-ban.

A napszemüvegben, EarPods-szal a fülében érkező figura komótosan odasétált a készülékekhez, levette őket az állványukról, az asztallapra fektette őket, majd egy batzpapuccsal petanque-hoz használt kb. egyiklós acélgolyóval módszeresen szétcsapkodta őket.

Összesen 12 iPhone-t, négy iMac-et és egy MacBook Air-t vágott haza - de a teljes, 10 perces pusztítást nem örökítette meg a videó:

Hogy mi vesz rá valakit erre? A hírek szerint az, hogy az állítása szerint defektes készülékét nem vette vissza az Apple az EU által kötelezően előírt két éves garanciában. Bár az ügy részleteit nem tudjuk, valószínűleg jó okuk volt erre. A forrás szerint közben hangosan kiabált a vásárlói jogairól illetve arról, hogy az Apple tojik az uniós előírásokra.

Nyilván ez egy statement is volt a részéről, de akármilyen termékről is van szó, egészen biztos kevesebbe került volna akár a komplett csere is, mint az általa okozott kárt kifizetni, ami a hírek szerint jelentős, több tízezer euróra rúg, úgyhogy egészen biztosan elmondhatjuk, hogy nem túl okos úriemberről van szó.

A rendőrség őrizetbe vette és egészen biztosan bíróságon végződik majd számára az ügy, hiszen a védőkesztyűből is látszik, hogy felkészült, tehát a hirtelen felindulás enyhítő körülménye sem valószínű, hogy megállna. 



Az Apple a Sharp-pal tárgyal OLED-ügyben

Alig pár óra telt el azóta, hogy körbefutott a sajtóban, hogy a Sharp több, mint félmilliárd, egészen pontosan 568 millió dollárt fektetne az OLED technológiába, a Bloomberg már azt is tudni vélni, hogy a Cupertino már asztalhoz is ült a japánokkal. Jó eséllyel van is összefüggés a két hír között.

A tárgyalások célja nyilván a jövő iPhone-jainak, iPad-jeinek OLED kijelzősítése. Mivel manapság etéren a piacon a kereslet jóval nagyobb mint a kínálat, logikus lépés az Apple-től, hogy próbál intézkedni a termelékenység növelése érdekében még mielőtt váltanának ők is. A Sharp a belerakott pénztől azt várja, hogy 2018 második negyedévére elindulhasson a gyártás.

Ezzel pont időben lennének az Apple 12. generációs iPhone-jához - már amennyiben marad a szokásos timeline (de miért is ne maradna?). A gond ezzel az, hogy a pletykák már a jövő évi iPhone esetében is vadul emlegetik az új generációs kijelzőtechnológiát - bár állítólag csak az egyik modell esetében (talán pont a ellátási szűkösség miatt döntöttek így).

Hogy mi az OLED előnye? Egyrészről lehet vele ívelt kijelzőjű készülékeket tervezni, a képpontok fényereje egyénileg szabályozható, így a fekete, használatlan pixelek nem igényelnek annyi energiát, mint a megvilágítottak. Mivel a teljes iparág arra számít, hogy az Apple nemsokára átáll, egyre hangosabbak azok a hangok, akik szerint az OLED már 2020-ra a domináns technológia lehet a mobilpiacon, fokozatosan kiszorítva az a-SI-t és az LTPS szabványú LCD-ket.



Komoly keresletet várható az AirPods-ra

Lehet, hogy úgy néz ki, mint egy elektromos fogkefe cserefeje, de a fogyasztók fantáziáját egészen biztosan beindította. A Merrill Lynch több, mint ezer fős merítéssel készülő félreprezentatív felmérése alapján a megkérdezettek 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy meg fogja vásárolni az új generációs Apple-fülest, amint kijön. 

airpods-1024x576.jpg

 

Ez összenézve a második szériás Apple Watch-okkal, amikre csak 8 százalék mondta ugyanezt rögtön kicsit perspektívába helyezi a dolgokat. A BusinessInsider szerintem kissé elhamarkodott becslése ezt a százalékos arányt egyből ki is vetíti a teljes amerikai lakosságra, hárommilliárdos bevételt vizionálva csak a fülesekből, amit én egyelőre kissé korainak érzek, de ne legyen igazam. Nekem tetszik ez a kis gyösz.

A vezeték nélküli fülesek elvileg magukban öt órát bírják egy töltéssel, míg a hordtok további 24 órára elegendő delejt képes raktározni az AirPods számára. A forma ráadásul szinte semmit nem változott az EarPods-hoz képest és a párosítás sosem volt ennyire seggfájás-mentes.

A korai tesztek szinte egyöntetűen arról számoltak be, hogy a hangzás a nagy öreghez hasonlóan tűrhető és bár a kinézet kissé fura, az AirPods jóval kevésbé hajlamos kipotyogni a fülből mint elődje - ami jó hír az emiatt aggódóknak.



Kuo szerint is teljesen üveg lesz a 2017-es iPhone

Alig pár napja, hogy jó páran körbekuncogták az Apple-t, amiért a leginkább fogyó kozmoszfekete szín jobban karcolódik, mint a többi. Kuo szerint ez nem sokáig lesz így, mivel a jövőre bemutatkozó, teljesen új iPhone dizájn a jóval karcállóbb teljesen üveg kialakítással érkezhet.

1280x720-qvs.jpg

A mostanság általunk is kissé túl sokat emlegetett Ming-Chi úr tegnap végre nem a jelenlegi szériával kapcsolatos eladási becsléseivel untatott minket, hanem végre tette, amit mindenki elvár tőle és a következő generációt illető jóslatait tette közzé.

A KGI sztárelemzője azzal kezdi jegyzetét, hogy meglepő módon annak ellenére adja az új fényes borítású verzió az eladások 35 százalékát, hogy csak nagyobb kapacitású, tehát drágább modelleknél elérhető az árnyalat. Ebben a tekintetben a 7-es iPhone az első, de Kuo szerint ez a kivételezős tendencia a jövőben is folytatódni fog.

"Mivel a teljesen üveg borítás jelenleg technológiailag megvalósíthatatlan, szükség lesz egy fém keretre az élek mentén, hogy meglegyen a szükséges strukturális szilárdság."

Értesülései szerint ez az alapmodelleken alumínium lesz, míg a high-end készülékek esetében a rozsdamentes acél - itt ez lesz a megkülönböztető elem, akárcsak az Apple Watch család esetében.

Az analista szerint tehát az összes 2017-es iPhone modell megkapja az új borítást - ellentétben korábbi beszállítói pletykákkal, amik még arról szóltak, hogy ez csak a nagyobb, Plus verzióra lesz igaz. Könnyen meglehet hogy egyik forrás sem tévedett a maga idejében, csak a kozmoszfekete modell sikere időközben arra késztette Cupertino-t hogy gondolja végig ezt még egyszer.

Ha minden igaz tehát egy peremtől peremig OLED kijelzővel borított teljes redizájnt várhatunk, a kijelző alá integrált Home gombbal, Touch ID-val, hangszóróval és FaceTime kamerával, ha ez mind igaz, ez a radikális megújulás méltó lehet az almás telefon születése 10. évfordulójának megünneplésére.



Másodjára emeli fel a berendelt komponensek számát az Apple

Az Apple ismét drámaian megemelte az alkatrész- és komponensrendeléseket, írja a beszállítólánci pletykákban javarészt megbízható DigiTimes - tehát komoly fogyásra számítanak az ünnepi szezonban.

Történik mindez alig egy nappal azután, hogy a techsajtóban futótűzként körbefutott, hogy bár eladási becsléseit a korábbi 65 millióhoz képest 70-75-re emelte Ming-Chi Kuo és a KGI, szerintük az új iPhone nem lesz olyan sikeres mint közvetlen elődje. A kezdeti igény az új iPhone-okra nagy volt, különös tekintettel az új kozmoszfekete árnyalatra és a kétlencsés kamerával rendelkező Plus modellre, ami komoly várakozási időket eredményezett az első rendelési hullámban.

A nagyobb berendelésnek csak egyik oka a már sokat emlegetett robbanó akksival piacra dobott Note 7 miatt megugrott kereslet - a SurveyMonkey nem reprezentatív felmérése alapján az érintett tulajok legalább 26 százaléka tervezi a visszakapott pénzt egy iPhone vásárlására fordítani, míg 35 százalék cserét jelölt meg, de nem nevezte meg a cserekészülék típusát. 

További 21 százalék másik Samsung modellt választana, míg összesen 18 százalék gondolja úgy, hogy jó lesz a cserélt Note 7 is - amiből egyelőre készlethiány mutatkozik (és akkor a még mindig melegedő akkukról szóló hírekről nem is beszéltünk). Bár KGI-éknál konzervatívabb számok jelentek meg, az elemzői konszenzus 80-84 millió eladott készülék környékén van - tavaly ilyenkor 85-90 millió iPhone 6s fogyott. 

Ez szembemegy a T-Mobile US excentrikus vezérigazgatójának és a dél-koreai elemzők nagy részének becsléseivel, akik még év vége előtt 100 millió fölötti eladást jósoltak. Hogy kinek lesz igaza? Az január környékén úgyis kiderül. Kuo könnyen lehet, hogy most melléfog, s nem ez lenne az első ilyen, mert bár a termékek jellemzőit és a jövőbeli terveiket mindig pontosan jelöli meg, eladási becsléseivel már nem egyszer rúgott komoly luftot.




süti beállítások módosítása