almalé és kungfu Rólunk

Két kishír, amiről lehet, hogy lemaradtál a héten

A Nike csütörtökön bejelentette, hogy Tim Cook a cég igazgatótanácsának egyik legfontosabb tagjává lépett elő.

A hivatalos titulusa "Lead Independent Director", azaz nagyjából független vezető- vagy vezérigazgató. Az közismert tény, hogy már 2005 óta a tanács tagja, de az elnök, Phil Knight visszavonulásával és utódja Mark Parker pozícióba lépésével a tanács úgy gondolta, itt az idő, hogy a spreadsheetek szürke eminenciása ennél a cégnél is kiemeltebb szerepet kapjon. 

Ha még lennének bennetek kérdőjelek, hogy ez pontosan mit is takar: Knight jelenleg a cég CEO-ja és elnöke is egyben, így szükség van egy független vezérfigurára is az igazgatótanácson belül.

517365028.jpg

A dél-koreai kormány vizsgálatot indított az Apple ellen, jelentette be kedden Jeon Jae-Chan, a helyi versenyhatóság elnöke.

Konkrétumokat nem volt hajlandó kibökni. A helyi média még júniusban írt arról, hogy a szerv állítólag az Apple a helyi szolgáltatókkal kötött szerződéseit vizsgálja. Hogy a kettő között van-e vajon összefüggés, azt nem tudjuk, de több mint valószínű.

A Jae-Chan által vezetett KFTC és Cupertino viszonya egyébként nem túl rózsás: 2012-ben úgy vágták ki a cég által a Samsung ellen benyújtott trösztellenes panaszát, mint ahogy azt a bizonyos négylábú házi kedvencet szokták, ha már karistol a vége. (A koreai hatóság a koreai céget védi, erre a fordulatra gondolom senki nem számított.)

Túlságosan agresszív és sokat követelő szolgáltatói megállapodásai miatt egyébként már több ország hasonló szerveivel is összekötötték a bajuszt, legutóbb áprilisban a franciákkal, valamint tavaly a tajvaniakkal.

Függöny.

 



Az Apple felvette a kesztyűt Spotify-ügyben

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik Pelikán elvtárs! Az Apple kőkeményen szólt vissza a svédeknek. Itt az Apple jogi fejesének, Bruce Sewellnek a Spotify ügyvéde részére címzett, a BuzzFeed által közzétett levelének egyik részlete:

Nem is férhet ahhoz kétség, hogy a Spotify számára hatalmas haszonnal járt együttműködése az Apple App Store-jával. Amióta 2009-ben elérhetővé vált a platformon, az appot közel 160 millióször töltötték le, ami többszáz millió dollár járulékos bevételt jelentett a Spotify számára. Pont ezért tartjuk problémásnak, hogy olyan szabályok alól kértek felmentést, amit minden fejlesztőre ugyanúgy alkalmazunk és pletykákat, illetve fél-igazságokat terjesztetek a szolgáltatásunkról.

Az irányelveink segítik a szabad versenyt, nem pedig akadályozzák. A tény, hogy versenybe szálltunk sosem befolyásolta azt, hogy miként kezeljük a Spotify-t, vagy a többi sikeres versenytársunkat: a Google Play Music-ot, a Tidal-t, az Amazon Music-ot, vagy a Pandorát.

Azt is hozzáteszi, hogy az, hogy elvárnák, hogy ne kelljen fizetniük az Apple-nek simán mértéktelen és nem fair. Kiemeli, hogy e szabályok már azelőtt léteztek, hogy az Apple Music akárcsak egy kósza gondolatként is kipattanhatott Tim-ék fejéből illetve arra is emlékeztet, hogy a jutalékukat hamarosan felére csökkentik az egy évnél régebbi előfizetők esetében.

Sewell azt is pontosan leírja, hogy mi is történt valójában:

1. A Spotify fogta magát, kivette az IAP előfizetés lehetőségét az appból és közvetlen fizetési lehetőséget rakott a helyére.
2. Az Apple természetesen azonnal értesítette a svédeket a szabályzat megsértéséről.
3. Akik erre válaszul pár nappal később egy újabb verziót terjesztettek fel elbírálásra, ahol ezt a rész megint kicserélték egy email elérhetőséget bekérő formra, ahova megadva a címet elküldtek neked egy linket, ahol a webes felületükön keresztül megrendelhetted a szolgáltatást.

A szabályzat alapján mindkettő az IAP-rendszer megkerülésének számít. Most akkor kinek van igaza?

 



Hajek szerint ilyen lesz az iPhone 7

Az utóbbi egy hét gazdag volt találgatásokban és az állítólag a soron következő generáció valamelyik alkatrészét ábrázoló kémfotókban.

Kedvenc 3D-s szakink, Martin Hajek összesítette a legtöbbet hallottakat: sötétebb asztroszürke árnyalat, nagyobb kamera, Lightning-csatlakozós füles, új helyen futó antennacsíkok. Ezeket mint berakta a dobozba, összerázta, és ez jött ki belőle:

27724433060_9fd9f91430_b.jpg

Tovább olvasom


A Spotify nekimegy a tegnap egy éves Apple Music-nak

2015. június 30-án rajtolt el 110 országban az on-demand zeneszolgáltatás, ami mára 15 millió fizető felhasználót tud magáénak. Bár a Spotify közel a dupláját, azt se tessék elfelejteni, hogy az 8 éve elérhető Európában, és az észak-amerikai kontinensen is már vagy fél évtizede.

apple-music-vs-spotify-2.jpg

Persze az indulás nem volt zökkenőmentes. Az eleinte átláthatatlan dizájn és felépítés (most akkor ezt streamelem vagy a telefonomon lévő zenét látom?) sokak kedvét elvette az egésztől. Az iOS 10-ben persze ez teljesen átalakul kívülről is, belülről is: a letöltött zenék külön szekciót kapnak és a Connect nevű közösségi funkciót is a háttérbe tolják (khmm.. a Pingre emlékszik még valaki? hehehe).

Aztán ott volt a Taylor Swift vezette jogdíj-cirkusz is, aminek végül az lett a vége, hogy Eddy Cue-ék engedtek és Cupertino azóta fizeti a royalty-t a próbaidőszak alatt lejátszott számok után is. Közben már érik az újabb, friss-ropogós botrány is:

a Spotify ugyanis most azzal vádolta meg az Apple-t, hogy az App Store elbírálási folyamatát a konkurencia hátráltatására használja. 

Történt ugyanis, hogy nem rég úgy döntöttek, hogy mostantól az Apple-ön keresztül nem lehet majd előfizetést venni. Azoknak sem kellett több, jól felrúgták a szaros vödröt és visszautasították az update közzétételét. 

A problémájuk az a 30 százalékos jutalék, amit az Apple levesz bármilyen az In App Purchase metódussal értékesített előfizetés árából. Ha nem akarnak pénzt veszíteni, így kénytelenek 13 dollárért adni a szolgáltatást, ami pont három dollárral több, mint az Apple Music havidíja, vagy a cégtől közvetlenül vett előfizu ára.

Cupertino persze nem tartott senki fejéhez csőre töltött pisztolyt, hogy használja az ő számlázási rendszerét, de a szabály szerint ha azt nem, akkor másmilyet sem - ez minden ilyen esetben így van. Csak el kell olvasni az App Store szabályzatát, ami pontosan leírja, hogy az alkalmazások nem tartalmazhatnak gombokat, külső linkeket vagy felhívásokat, amik bármilyen nem-IAP vásárlási mechanizmusra utalnak, vagy irányítanak.

Ez már ősidők óta így van, szakállasabb olvasóink talán még emlékeznek a cég és az Amazon, illetve a Barnes & Noble könyvkiadó közötti ügyre öt évvel ezelőttről. Az Apple egyébként ezúttal igyekszik oltani a tüzet kicsit, a közelmúltban bejelentették, hogy megfelezik a százalékot, de a Spotify szerint ez csak ragtapasz egy nyílt törésre.

Ja és arról még nem is beszéltünk, hogy a Wall Street Journal szerint az Apple a Tidal felvásárlására készül. Szóval nem ült le az élet az Apple Music környékén.



A vezetők elmesélték, hogyan szerzik az Apple Music exkluzív tartalmait

Nem fogjátok kitalálni: befektetésekkel

Az Apple szolgáltatása elindítása óta igyekszik minél aktívabban belefolyni a zeneipar mindennapi életébe - a háttérben videoklipek, dokumentum- és koncertfilmek elkészítését finanszírozza - nyilván zsíros Apple Music kizárólagossági megállapodásokért cserébe - írja a Rolling Stones.

 A világ egyik top digitális tartalomszolgáltatójaként és legértékesebb cégeinek egyikeként Cupertinonak gyakorlatilag közel páratlan mozgástere és lehetősége van mindenféle multimédiás projekt patronálására, amiért nyilván kér is valamit a végén.

A cikk tanúsága alapján az ő közreműködésükkel és forrásaikból készült el Eminem "Phenomenal" c. klipje, Drake Hotline Bling-je, Taylor Switft The 989 World Tour c. koncertfilmje és a fentebb látható M.I.A. klip is, aminek elkészítésében egyébként maga Tim is részt vett.

Magát a kezdeményezést az Apple zenei tartalomigazgatója, Larry Jackson indította el és több magas rangú Apple-vezető is aktív részese. Nyilvánvaló, hogy a cég a szolgáltatása hosszútávú boldogulása zálogaként tekint a projektre. A recept úgy tűnik, hogy működik is: a fentebb említett zenészek mindegyike aláírt már ilyen megállapodást az Apple-lel, valószínűleg nem kevés streaming-dollárt hozva a konyhára.

Jackson arra célozgatott, hogy célja az, hogy az Apple Music megkerülhetetlen jelenséggé váljon a popkultúrában, valamivé, ami rajta tartja az ujját a zeneipari események ütőerén. A vezető szavaival élve valami olyasmit szeretne létrehozni ezzel, mint ami az MTV volt a 80-as 90-es években, amikor a csatorna virágkorát élte.




süti beállítások módosítása