almalé és kungfu Rólunk

M9 exkluzív lesz a Raise to Wake

Az iOS 10 egyik újítása, az emelésre bekapcsolódó kijelző valójában csak az utolsó pár készüléktípusra lesz elérhető - egészen pontosak azokra, amik M9-es koprocesszorral rendelkeznek - írja az AppleInsider.

17215-14505-rich-160604-l.jpg

Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy az iPhone 6s, a 6s Plus és az SE fogja támogatni az új megoldást. Bár a hardveres háttér az iPad Pro-nál is megvan, az első béta alapján ott nem lesz RtW. Nem ez az első ilyen új funkció, a Hey Siri a készülék töltőre tolása nélkül csak is csak M9 alapú készülékekkel működik (bár ott se minddel).

A funkcióval kapcsolatban egyébként több embertől is hallottam a szerintem teljesen érthetetlen "MINEK?" kérdést. Az új Touch ID szenzorokkal nem csak kényelmes, de egyenesen szükséges az új funkció, ugyanis a gyors válaszidővel a lock screenes notifikációk és a widgetek gyakorlatilag értelmüket vesztették - hiszen lehetetlen úgy rányúlni a Home gombra, hogy még lássuk mi van a lock screenen, mielőtt feloldódna a képernyőzár.



Szabadalmi börleszkbe keveredett az iPhone 6 Kínában

Van ez a készülék, az a neve, hogy Baili 100C.

Egy aprócska kis cég terméke, egy Ázsián kívül obskúrus, közepesen unalmas okostelefon. Így néz ki az iPhone mellett e:

100c-iphone-6-comparison-800x455.jpg

Hogy mi benne a különleges? Az, hogy pekingi szabadalmi hatóság szerint az iPhone 6 túlságosan hasonlít erre rá (hát nem nyilvánvaló?) és az Apple sérti a fejlesztő cég szabadalmait. Az ügy egyelőre nem befolyásolja a telefon helyi eladásait ugyanis:

a.) a döntés egyelőre csak Peking tartomány jogú városra érvényes
b.) a fellebbezési eljárás lezártáig nem kell beszüntetni az eladásokat.

Szerencsére egészen sok jogi eszköz van Cupertino kezében, hogy egy esetleges eladási tilalmi határozat ellen harcoljon - akár a Legfelsőbb Népbíróságig is elvihetik az ügyet. A kínaiak és a szabadalmi jogok kapcsolata egyébként finoman szólva is sajátságos. Miért?

Például azért, mert miközben bizonyos kínai cégek készülékei közül sokat mindenféle szabadalmak megsértése miatt nem is lehet az országon kívül forgalomba hozni komoly persorozatok veszélye nélkül, idén ez már a második furcsa ügy arrafelé Apple-ös védjegyekkel kapcsolatban: a közelmúltban vesztette el a cég az ázsiai országban az iPhone név kizárólagos használati jogát is.

Más szemében a szálkát, sajátunkban a mestergerendát sem, ugyi.

Timék közleményben nyugtattak meg mindenkit: fellebbeztek és keleten a helyet változatlan - legalábbis egyelőre.





Valójában nem is törölheted az iOS 10-ben a gyári appokat, hanem

Bár hamar feltűntek az első ezt bizonyító screenshotok és körbe is futott a neten a hír, az Apple saját megfogalmazása valójában trükkös. Ugyanis mikor ráböksz arra a kis x-re az ikon jobb felső sarkában, és a telefon visszakérdez, az angol remove szót használja, ami eltávolítást jelent. Ez jelentheti elméletben azt is, hogy az appot a telefonról, vagy azt, hogy az ikont a kijelzőről.

Persze ez valójában csak annyit tesz, hogy a felhasználói adatok törlésre és az ikon elrejtésre kerül, maga az app azért a készüléken marad. Aki az általuk elfoglalt hely miatt törölne, annak csendben jeleznénk, hogy az összesen kevesebb, mint 150MB. Egyébként ezeket lehet törölni: Calculator, Calendar, Compass, Contacts, FaceTime, Find My Friends, Home, iBooks, iCloud Drive, iTunes Store, Mail, Maps, Music, News, Notes. Podcasts. Reminders, Stocks, Tips, Videos, Voice Memos, Watch app, Weather.

Közszolgálati rovatunkat olvashatták.



Megint nagyot léphet előre az Apple a kijelzőtechnológiában

Egy a hivatal által tegnap közzétett szabadalmi dokumentációjában az Apple egy olyan módszert ír körül, amivel elméletileg jelentősen csökkenthető a képhibák száma, drasztikusan javítható a képminőség, különös tekintettel a kontrasztarányra.

 

duallcd.png

A klasszikus LCD-knél használt elrendezést a dual-layer, azaz kétrétegű LCD technológia azzal fejeli meg, hogy két LCD panelt helyez egymásra (a név alapján erre senki nem számított, ugye?): egy szürkeárnyalatost és egy színeset - a háttérfény ezáltal kétszer modulálódik mielőtt eléri a szemünket, így növelve a kontrasztarányt.

Nagyon komoly és alapvető problémája volt eddig az ilyen elrendezéseknek, hogy a betekintési szögük szűkös: bizonyos szögekből ugyanis parallaxis effektet okoz a két réteg közötti hézag, ami végeredményben a két panel képének ezekből a szögekből az egymáson való eltolódását és ezáltal homályos képet eredményez.

Az Apple megoldása az ilyen és ehhez hasonló effektusok (moiré, halo, stb) elkerülésére egy új képszétválasztó algoritmus, ami a kijelzőre küldött képet kettéválasztja a két külön panel számára. Nagyon leegyszerűsítve a dolgot az algoritmus analizálja a képi tartalmat, a szükséges mértékben leméretezi, módosítja a hátsó, a fényforráshoz közelebbi szürkeárnyalatos panelre küldött képet, így a szemünk nem fog érzékelni a parallaxishatást és még a kép tisztasága és fényereje sem romlik.

Az Apple meg is jegyzi a dokumentumban, hogy az átlagos LCD 1000:1 kontrasztaránnyal dolgozik, e megoldással ez akár 1000000:1-re is növelhető. És ami a külön jó hír, hogy a technológia elviekben mind a számítógépeiknél, mind a telefonoknál, tableteknél alkalmazható.



Hurráoptimizmus a Watch háza táján

Beszállítólánci források alapján a cég órája második generációjának piacra dobására készülhet, vélhetően az iPhone 7-tel egy időben. - írja a DigiTimes. A berendelt mennyiség jóval magasabb, mint amennyire az iparági elemzők készültek:

a rendelések üteméből úgy tűnik, havi két millióval számolnak Cupertinoban.

watchos3.jpg

Bár pontos eladási számokat az Apple máig nem volt hajlandó elárulni, ha azt vesszük alapul, hogy a KGI elég pesszimistán valamivel 7,5 millió alá saccolja, az azt jelenti, hogy komoly népszerűségnövekedéssel számolnak az új modellel. Hogy ez valami tervezett hardveres villantásnak tudható be, vagy ennyire derűlátóak azzal kapcsolatban, hogy mennyire növelte a platform használhatóságát a watchOS 3, nem tudni - valahol félúton lehet az igazság.

Nincsenek egyébként egyedül ezzel a hozzáállással, egy minap kijött Business Insider-es elemzés szerint 2020-ra a 350 dollár fölötti szegmensben nem csak az okosórák között, de az egész karórapiacon az eladások 40 százalékát is magáénak tudhatja majd az Apple.

 




süti beállítások módosítása