almalé és kungfu Rólunk

Hol lehet kikapcsolni a 4G-t iOS 9.3-ban?

Kering egy ilyen kérdés a neten, az egyik olvasónk is megkérdezett minket, hogy hová tűnt a lehetőség, amivel az energiazabáló 3G-s és 4G-s chipeket ki lehet kapcsolni a rendszerben.

Pedig ott van, a Beállítások -- Mobiltelefon -- Mobiladat-lehetőségek -- Hang és Adat menüpont alatt. Választhatunk 2G, 3G és 4G közül.

A kérdésnek az apropója egyrészt az, hogy a beállítási lehetőség eggyel mélyebbre került a settings-hierarchiában, másrészt egy eléggé félrevezető menüpont alá rejtették, ami a roaming-lehetőségekre  utal:

img_1975.PNG

img_1959.PNG

img_1960.PNG

Elvileg ugye erre lenne a Siri. Elindítom, és megmondom neki, hogy állítsa át, mit tudjam én, hová dugták az Apple mérnökei. Csakhogy a Siri teljesen sötét a kérdésben, a "kapcsold ki a 4G-t" és a  "válts 3G-re" utasításokra is csak annyit tesz, hogy kikapcsolja a mobiladat-kapcsolatot. Majd, mivele ezen a hálózaton siriztem, ezzel kilövi saját magát is. Kösz.

img_1961.PNG

img_1962.PNG

Én azt hiszem, hogy négy és fél évvel a digitális asszisztens elindítása után ezt már tudnia kellene. Én azt hiszem, hogy négy és fél évvel a digitális asszisztens elindítása után ennél már sokkal többet is tudnia kellene.

Na mindegy, a lényeg, hogy mindenki megtalálta azt a beállítási lehetőséget, amivel a Low Power Mode mellett további értékes perceket nyerhetünk, mielőtt lemerül az akksink, amikor a legnagyobb szükség lenne rá.



Abban a legjobb az Apple, amiben régen a legrosszabb volt

Mostanában az Apple két dologgal nyűgöz le igazán:

  • a környezetvédelem és a privacy iránti elköteleződésével
  • az árstratégiájával

Utóbbi alatt nem csak azt értem, hogy jól kitalálja, milyen eladási áron tudja maximalizálni a profitot. Persze az is kell, az iPhone árazása és a mobilszolgáltatók megfejése vitte mennyekbe az Apple pénzügyi részlegét annak idején. De itt már többről van szó: ügyes lavírozásról.

Itt írtam arról, hogy a cég képes úgy piacra dobni egy olcsó iPhone-t, és élvezni ennek az előnyeit, hogy közben a hátrányai nem érinti meg őket. Hiszen a telefont nem is ő dobta piacra. Ők csak meghirdették a trade-int, a többi ment magától.

Itt írtam arról, hogy az Apple úgy tudja megnyerni a fekete péntek versenyét, hogy közben nem csökkent árat. Akcióztak helyette a viszonteladók, a saját terhükre.

Most pedig nézzük meg ezt az 50 dolláros Apple Watch Sport árcsökkentést. Miért csökkenthetett árat az Apple? Mert a fentiek után biztosak lehetünk benne, hogy ha az Apple árat csökkent, akkor valójában növeli, és nem csökkenti a negyedéves profitját.

Nem, nem azért, mert csökkentek a gyártási költségek. Nem, nem azért, mert a 20 százalék hatására mindenki ilyen készüléket vesz. Hanem azért, mert az Apple szíjakat is árul.

A keynote-on elhangzott, hogy az óravásárlók egyharmada rendszeresen cserélgeti a szíjakat. Ez óriási hír az Apple-nek, hiszen azt jelenti, hogy szintén prémium áron kínált, valójában sokkal kevesebb vesződséggel és gyártási költséggel előállítható kiegészítők hozzáadódnak az Apple Watch számaihoz, az órák fogyásának többszöröse figyelhető meg a kiegészítők piacán. Amit szintén az Apple ural ebben az esetben.

És oh boy, micsoda árak vannak. Itt egy szíj, ami többe kerül, mint egy alapóra:

screen_shot_2016-03-24_at_09_44_01.png

Az Apple tehát észrevette, hogy a kiegészítők miatt az alaptermék árát lehet csökkenteni, úgy, hogy a végén ők járjanak jobban. Ráadásul a vásárló, aki 50 dollárt megspórol az órán, úgy érzi, megajándékozhatja magát egy plusz szíjjal, mondjuk 100 dollárért. És akkor féláron volt a kiegészítő.

Az árcsökkentés az Apple Watch Sportokat nagyon versenybe hozta. A Pebble vezetője pár nappal a bejelentés után elmondta, hogy az alkalmazottai 25 százalékától megválik. Korábban úgy nyilatkoztak, hogy az Apple piacra lépése nekik is plusz forgalmat generált, de úgy tűnik, hogy mégsem tudnak lépést tartani az óriással, és ha az elkezd árat csökkenteni, akkor végképp nem. Ők sosem tudnak elkérni egy szíjért 449 dollárt, készüljön akár kilenc órán át, mint a Link Bracelet.

Az Apple tehát mindenki másnál jobb érzékkel sakkozik az áraival, és amikor azt gondolod, hogy a bástyával kellene lépnie, a paraszttal lép ki. Egész addig nem érted, amíg a számok őket nem igazolják.

Régen ebben voltak a legrosszabbak. A Lisa azért bukott meg, mert 9995, mai értéken 23.700 dollárért, 6,6 millió forintért árulták. Vagy nézzük meg ezt a szépséget tizennégy évvel később:

sparta.jpg

A Twentieth Anniversary Macintosh akkor, a mai értékre számítva 3,6 millió forintba került. Szintén bukásra volt ítélve, a cég akkor szeretett fejjel a falnak rohanni.

Ma már higgadt, okos megoldásokat látunk, és amit az Apple a saját maga által kihirdetett 50 dollár mínuszt is átragasztja a konkiurenciára.

Szeretnél egy Apple Watch Sportot mindössze 115.990 forintért? Nézz be az iCentre-hez, és válogass.



Az Apple rájött, mi vágta haza az iPad 2-ket, javította a hibát

Az Apple hivatalosan is elismerte, hogy bizonyos esetekben az iOS 9.3 az iPad 2-n és a régebbi készülékeken - beleértve az iPhone 5s-t, iPad Air-t valamint a korábbi vasakat is - az aktiválás során leáll. Le is tiltotta gyorsan ezeknél az eszközöknél a frissítés lehetőségét. 

topic_ipad_2_0.png

Rájöttek, mi okozta a problémát: a szóban forgó tableteken és okostlefonokon ugyanis az iOS valamiért azt az Apple ID-t és jelszót kérte, amit a készülék első bekapcsolásakor megadtunk. Aki azóta változtatott, és elfelejtette az eredetit - vagy ami valószínűbb, nem tudta, hogy az kell -, nem tudott továbblépni az aktiváláson, a készülék pedig belemerevedett az állapotba.

Akik rosszul jártak, azoknak az Apple egy külön support dokumentációt készített, hogyan tudnak kimászni a helyzetből.

Közben pedig gyorsan ki adták az iOS 9.3 egy újabb iPad 2 verzióját 13E236 sorszámmal, ami nem okozhat bajt. 



Az Apple belevág az első önálló TV show-jába!

Az Apple videós straming szolgáltatása már vagy öt éve a pletykák célpontja. Először az volt, hogy lesz, aztán hogy nem tudtak megállapodni a csatornákkal, aztán sokáig ez volt az állítás, majd nemrég azt rebesgették, hogy a versenytársakhoz hasonlóan az Apple is saját tartalom előállítását tervezi.

Hiszen az exkluzív, csak azon a platformon elérhető tartalom akár egy szegényesebb választékot is simán elad a vásárlónak. 

Na, most meg az történt, hogy az Apple simán bejelentette a New York Times-nak, hogy dolgozik egy hasonló projekten Ben Silvermannel és Howard T. Owensszel, valamint a rapper Will.i.am is benne van a buliban.

Nem arról van szó, hogy az Apple egy mozifilmet készítene, még csak arról sem, hogy a Game of Thrones-t szeretnék megközelíteni egy sárkányos-szexelős műsorral. Az Apple első kísérlete inkább tűnik egy marketingkampánynak, ugyanis az app ökoszisztémával foglalkozna. Azt mutatná be, az alkalmazások milyen mélyen átszövik az életünket, vagy valami ilyesmi.

Hogy valami képünk legyen, nézzük meg a tegnap közzétett reklámjukat, itt már kikacsintanak ránk arra vonatkozóan, hogy mi készül:

Ez nem erről beszélünk, hiszen ez csak egy reklám, az meg valami komolyabb lesz egyetlen gegnél. De az is biztos, hogy valójában tartalommarketingről lesz szó, TV-show formájában, az iparág veteránjaival megtámogatva. A kérdésre, hogy ezután az Apple komolyabb babérokra is tör-e ezen a téren, Eddy Cue, az Apple egyik vezetője egyértelmű nemmel válaszolt.

Ez nem jelenti, hogy most nekiállunk egy rakás mozi, TV-műsor elkészítésének, vagy ilyesmi. 

De azt is elmondta, hogy tovább kísérleteznek ezen az úton. Nem ugranak fejest egy olyan iparág kreatív szegmensébe, ahová eddig csak a videóvágó alkalmazást szolgáltatták, és ez becsülendő. Szerényen tolakodnak oda, de ha megvetették a lábukat, biztosak lehetünk benne, hogy továbbmennek.



Májusig Skylake-re váltanak a 12 colos MacBookok!

Az Apple jelenlegi legszebb laptopja nemsokára jelentős boostot kap. Legalábbis ezt derítették ki lelkes kódturkászok, akik a maces System Image Utilityben és az OS X Server alkalmazásban bukkantak rá rejtélyes, "early 2016" kiadású MacBookokra.

screen-shot-2016-03-23-at-1-34-37-pm.png

screen-shot-2016-03-23-at-2-32-37-pm.png

Együtt megdönthetetlen bizonyítékot adnak arra, hogy itt kérem nemsokára új MacBookokat is kipróbálhatunk.

Az early 2016 ugyanis a májussal záródó időszakra utal, a júniusi termékeket már "mid 2016" szókapcsolattal jelölnék. És hogy még jobb legyen a mai nap: további böngészések alapján kiderült, milyen processzorokkal szállítják az új gépeket. Íme:

Intel Core m3-6Y30 Processor (4M Cache, up to 2.20 GHz)

Intel Core m5-6Y54 Processor (4M Cache, up to 2.70 GHz)

Intel Core m7-6Y75 Processor (4M Cache, up to 3.10 GHz)

Vagyis eljött a Skylake ideje, egy generációt ugranak a MacBookok. Jelenleg ezeket találjuk meg a notebookokban:

M-5Y31 1,1 GHz, 2,4 GHz-ig boostolható

M-5Y51 1,2 GHz, 2,6 GHz-ig boostolható

Az egyik, aminek örülhetünk, az a nyilvánvaló teljesítménynövekedés. Egyrészt 3,1 GHz-en kattogó MacBookunk is lehet akár Turbo Boosttal, a magasabb órajel nyilván egy örömteli hír, de ugyanennyire fontos, hogy 17 százalékkal gyorsabb memóriakezelést tesz lehetővé az új chip.

A mellé tolt HD Graphics 515 pedig az Intel szerint 41 százalékkal gyorsabb, mint az elődje, a jelenleg is a MacBookokban található HD Graphics 5300. Ráadásul teljesen hardveresen dekódolja a H.265/HEVC formátumú fájlokat, így hatékonyabbá válik az energiafogyasztás. Az új GPU három monitort képes lekezelni egyszerre.

Wow.




süti beállítások módosítása