Valamivel több, mint egy évtizede, hogy a Get a Mac reklámok elrajtoltak és bár sokan kritizálták ezeket hangvételük és stílusuk miatt, az kétségtelen, hogy egy szórakoztató és nem utolsósorban hatékony sorozat volt.

A Campaign reklámipari szaklap megkereste az alkotókat és a szereplőket egy kétrészes tematikus cikk keretében, ami a kampányt nagyjából úgy írta le, mint gyötrelmes hét hónapot egy olyan ötlet után kutatva, amit Steve Jobs nem utált.

Az is rövid úton kiderült, hogy bár végül viszonylag sok, 66 spot került adásba, a csapat összesen 323-at vett fel ez időszak alatt. Steve pedig nem könnyítette meg a dolgukat. Eric Grunbaum, a kreatív igazgató mesélt arról, hogy a reklámszakmában megszokott többoldalas, részletes briefing helyett Steve egy kevésbé formális eligazítási módszert választott:

"Tudjátok mi? A Mac-nek kell egy kampány. Azt szeretnék, ha kitalálnátok valamit."

Ennyi, semmi több. Az elkövetkező hat hónap arról szólt, hogy minden héten 10-15 új ötletet dobtak fel Jobs-nak, aki nem meglepő módon tőlük is tökéletes munkát várt. Képes volt egy teljesen jó spotot visszadobni csak azért, mert a világítás nem volt 100 százalékos. Ha valami nem stimmelt, Steve keményen büntetett.

Amikor végre egyikük fejéből kipattant a kampány alapötlete, Lee Clow, az ügynökség vezetője azonnal érezte, hogy ebből lehet valami. A csapat semmiképpen sem akart nagy sztárokkal dolgozni, inkább olyanokkal, akiknek éppen emelkedőben van a csillaga. Mac szerepére maga Steve javasolta Justin Long-ot, aki a Kicsi kocsi: Tele a tank című borzalomban látta a fiatal színészt. A film szar volt, de a srác nagyon ügyes - így summázta véleményét.

A másik főszereplő esetében nehezebb volt a dolguk, hiszen nem akarták, hogy azok, akik évek óta PC-ket vásároltak butának érezzék magukat. A karakternek szerethetőnek kellett lennie. A végül kiválasztott John Hodgman humorista a sors iróniájaként már 20 éve Mac júzer volt, mikor behívták a castingra.

Grunbaum így mesélt a Steve-vel közös munkáról:

Amikor bemutattuk az első vágatokat, Steve lelőtte a legtöbbet - mindössze négy élte túl a mészárlást. Ez elsőre igen lehangolt minket, de hamar rájöttünk, hogy őt nem érdeklik a hibák és nem összpontosít rájuk, csak azokra, amelyek jól sikerültek. Arra is, hogy ha minden körből 3-4 nyerő ötletet szeretnénk tovább vinni, sok verziót kell bedobnunk neki. 

Steve megszállottsága a részletekkel azt jelentette, hogy az elkészült darabok nagy része sosem kerülhetett adásba. Húsz leforgatott verzióból három jó, ha átment a Jobs-szűrőn. Érdekesség, hogy a kampány sose tartott volna három évig, ha nem épp akkor jön ki a borzalmas Windows Vista.

A csapat egyik tagja így emlékezett vissza: 

A Vista nélkül 1-2 éven belül lezártuk volna a dolgot, de az annyi lőszert adott a kezünkbe, hogy nem tudtunk leállni. A szart is kivertük a Vistából, ami hibát-hibára halmozott. Csodálatos volt.

Érdemes elolvasni a tematikus poszt mindkét részét, tele van remek sztorikkal. Meg persze ilyen az utolsó MacBook Pro széria fényében kicsit ironikus videókkal: